Tröttnade den eller den bara vilar?

Det mesta i mitt liv kretsar runt min stegräknare just nu - ikväll fick jag med hela familjen på en milrunda.

Nytt personligt rekord idag för mig - 22504 steg. Så många steg blir det om man springer 4 km på morgonen och promenerar en mil på kvällen samt vanlig vardagsgång.

Imorgon har jag varit rökfri i en månad!
Det har varit en lång månad och bitvis har det varit svårt, men mestadels tycker jag att jag skött detta galant.

En cigarett är ju bara en dumhet, man tror att man kan belöna sig med lite gift när man varit duktig, lugna nerverna med lite mer stress-gift som cirkulerar i kroppen och varför skulle kaffe smaka godare medan man inhalerar gift i lungorna.. Jag önskar av hela mitt hjärta att min hjärna förblir glasklar och inser hur jäkla dum jag varit i 30 år och ännu mer att min kroniska sjukdom bara har liksom försvunnit... sjukdomen blev uttråkad på att det inte hände något på x antal år så den tröttnade och flyttade.

Ni som känner mig vet att jag är glad för utmaningar och att jag måste ha ett mål att se fram emot. Nu med nikotinutrotningen har jag satt ett mål att jag ska springa Göteborgsvarvet nästa år. Jag måste se bilden framför mig när jag springer genom målet - det är den bilden som peppar mig i svåra stunder.

För att nå dit har jag satt upp lite delmål, och det första delmålet är Marknadsloppet den 6 Juli - Jippieeee!
Sen blir det fest! sa Mia....
Laget Snuttisarna kommer inte att vinna, men vi genomför det och kämpar väl hela loppet!

Nu kallar sängen!


Kommentarer
Postat av: Annki

Va duktig du är.....kramiz vi ses kanske på marknadslopper om jag blir ledig,,,,=)

2011-05-20 @ 21:17:19
Postat av: Sus

Tack! Ska du också springa?

2011-05-20 @ 23:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0