Hur känns det att gå 2 mil?

Jag saknar min röda kastanj så det värker i mitt hjärta! Det är riktig sorg - det gör ont!

Min röda kastanj finns i Svensköp och jag fick den i bröllopspresent av my loverboy för x antal år sen och det sorgliga är att det är ju faktiskt inte min kastanj längre. Mannen i mitt liv försökte köpa en likadan till mig när vi flyttade till detta huset, men alla trädgårdshandlare avrådde honom eftersom det tydligen går någon sorts kastanj-sjuka som gör att de "rostar"... vet ej hur länge sån härjar. Får väl höra igen för sorgen är påtaglig nu när de härliga träden blommar.

Helgen har varit HÄRLIG! Började lördagsmorgonen med morgonlöpning strax innan 7, och det blev minsann 5 km trots det var kämpigt hela tiden.

Hojpremiär för min rumpa och med Bodil och Pigge som sällskap. Ljungbyhed och Lotta på Åsen med kakbuffé fick besök. Kvällen bjöd på rött vin och Eurovision Song Contest. Blev överväldigad att Eric hamnade så högt upp och blev skitsur på våra grannländer som helt nonchalant dissade oss - jag kommer aldrig att åka skidor i Österrike mer och Tyskland kan bara glömma att jag dricker deras alkohol fler gånger - jäkla sopor!! Eller typ jag kommer att vara smygsur några minuter till...

Söndagen bjöd på låååång promenad med man och dotter - vad gör man inte för laget.... och man måste engagera familjen i sin strävan mot vinst.

Eftermiddagens rastlöshet dämpades med styrketräning och sen var det dags att stå vid spisen.

Visst längtar jag till kvällens match, Sverige - Finland - wow, så spännande! Lika spännande som att se muffins gräddas i ugnen..

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0