fingrade fönster

När jag vaknade imorse av klockans tjutande kl. 7 ökade först pulsen till 230 då jag trodde jag hade försovit mig... men det händer inte mig så det var bara att låta mannen gå upp, laga kaffe och fixa frukosten.. idag får jag lata mig en stund :)

Henke o Bella knackade på dörren strax innan 8 och fönsterna skallrade redan 8.15. Idag är det fönsterbytardag i Vä :) Familjen har investerat i nya fönster till hela huset och bästa snickaren i stan är arrenderad för detta ändamål - vilken helg! - som jag flyr från..

Jag och Jossan tog bilen till city och fixade ny vinterjackan till fröken samt att vi besökte optikern - endast för att få bekräftelse på att dottern är halvblind... brillor fixade nu:) Generna går igenom dem alla :)

Ett fint besök på MQ också som resulterade i tunnare plånbok, men en nöjd fru :)

Sen kom man hem till kaoset - mindre trevligt, men vill man ha varmt o skönt och jäkligt snygga fönster så får man dels frysa lite o titta bortom skiten..hihi ett tag :)

Vad vore livet utan rester? 110 års festens middag serverades till familjen och vi njöt även denna dag - fast jag drack inte riktigt de mängderna vin nu som då.. dock är det lördag, men jag är trött och tycker att en lördag då och då kan tillbringas i soffan... om jag kommer fram till den:)

Stöket fortsätter imorgon - på återseende..

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0