Bella blev sjuk

Igår var det dags för terminens första step pass och gissa om en annan var taggad - ja så in i!

Bella skulle egentligen också komma med men hon ringde o sa att hon hade flimmer i ögonvrån och huvudvärk så jag rekommenderade henne huvudvärkstablett och vila istället.

Passet var kanon. Blev ändå lite impad av Anna-Carin, vår nya stepledare  - det gick ändå bättre än förväntat och emellanåt sög det gott i låren. Jo, jag förlorade nog några liter svett den timmen så jag var nöjd.

Just hemkommen ringer Henke och säger att Bella är på väg till sjukhuset i ambulans. Oj, tankarna for iväg lite där, men när jag fick reda på vad som hänt så förstod jag. Bella har haft ett migrän-anfall för ca 10 år sen och då blev hon typ förlamad i halva ansiktet samt att hon inte hängde med i knoppen.

En del av det hade även hänt nu också, hon kunde inte riktigt prata, hon tappade synen och hade domningar i händer o fötter och en fruktansvärd huvudvärk. Hon fick inte fram vad hon skulle säga, hjärnan hängde inte riktigt med så sjukvårdsupplysningen hade kopplat Henke direkt till de i vita rockar...eller gröna papperskläder eller nåt.

Diagnosen var migrän efter undersökning och två sprutor samt en del tabletter och när allt det hade tagit över hennes kropp så fick hon åka hem med sin älskade Henke.

En eloge till Henke som var lugnet själv, en trygghet för Bella och som informerade sin svärmor om läget - Tack!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja verkligen en eloge till Henke så vi andra med fick lite koll på Bellas lilla huvud Kramis

2011-09-07 @ 07:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0