Så var nästan denna helgen slut

Nu äntligen har vi blivit av med vårt gamla löpband - Tack Fabienne för att du ville ha det :)

Fredagskvällen började med att Pigge spillde ut ett halvt glas rödvin över sig själv o bordet, sen gick det bara utför. En rolig kväll med många paraplydrinkar - gräddiga saker, men oj så gott :9

Jag bjöd på fläskfile fylld med salami, gorgonzola, soltorkad tomat och basilika. Gorgonzolasås med vitvin och charlottenlök o grädde i. Det var första gången jag testade och kan nog inte ge det maxpoäng - nä, endast en trea av fem möjliga.

Däremot så bjöd jag på en äkta Frödinge kladdkaka till kaffet och det var en ny sort - Supersmarrig sa de att den var!! Den fick höga poäng :)

Lördagen tillbringades med att inte göra någonting och det var fantastiskt skönt, men då har man ju ganska så mycket att stå i idag istället.

Stod o strök hela fm och sen plockade jag fram alla mina lådor med sommarkläder, och det är fantastiskt roligt att hitta en massa nya som man inte hade en aning om....
Och väldigt skönt att rensa bort allt det grå, svarta i den tråkiga vintergarderoben - nu är där FÄRG igen!!

Bella har varit här idag och hjälpt sin syster med ett tal - sjukt duktig dotter man har, och snäll.

Spaghetti är nog bra söndagsmiddag, eller hur :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0