Sommaren är fortfarande här

Tjena people,
 
Jag säger bara - vilken helg!!!
Vi kan börja med fredag em - Lotta överraskade oss med negerbölder :) alltså chokladbollar från Coop heter negerbölder här i Vä :)
 
Slutade vid 3 då de flesta lämnade stället - stackars Helen som fick sitta till fyra..:(
 
På kvällen besökte vi den nyöppnade restaurangen Steakhouse no 9 i stan - vi beställde båda lavagrillad ryggbiff och det var fantastico - riktigt mumsisch! Kan verkligen rekommendera stället. Jättemysigt käka-o-ta-en-öl-ställe.
När vi kom hem satte vi oss ute i paviljongen med lite mer vin, levande ljus och myskisar hos oss och njöt av ännu en vindstilla och varm sommarkväll.
 
I lördags blev det lite marktjänst på förmiddagen och sen visade solen sig så...
 
 
livsnjutarna visade sina lekamens för solen - åhhh så härligt det var! 30 härliga grader i poolen med björkfrön som jag verkligen ansträngde mig att få bort, men tjoho...de är ju så många :) Sköna bad blev det i alla fall.
 
När vi tröttnat på solen...ja, även vi kan det - så tog vi en runda på motorcykeln - första gången i hela mitt liv som jag verkligen har njutit av en mc tur - riktigt riktigt härligt var det - varmt och gott och underbar natur.
Stannade till och tog en glassfika - det hör till annars vill jag inte åka..
 
Grillade gott gott och drack gott gott - vilken härlig dag!!
 
Idag söndag har det blivit lite mer marktjänst. Medan M slet hårt med stentrappan där ute så putsade jag fönster och sen sprang jag 9 km.
Kom på att jag behövde fylla på i det tomma kylskåpet så Willys fick ett kärt besök av mig.. fy bubblan vad det är tråkigt att handla mat.
 
Kycklinggryta m ris till middag och avslutningstouch på T & T's tavlor :)
 
Ska hämta gumman vid bussen kl. 23 så jag får väl titta lite på OS.
 
Ny vecka o nya utmaningar - det ser vi fram emot - puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0