Race

Denna, lite kaotiska arbetsvecka har nått sitt slut för jobb på jobbet i alla fall, sen att man byter yrke och arbetsplats imorgon känns ganska bra. Imorgon ska jag nämligen storstäda mitt hus!!  Jag började redan när jag kom hem idag med att rensa bort tomtarna.

Det är väl ett konstigt fenomen att när man varje år tar ner sina lådor med julsaker från vinden så blir man alltid lika glad och överraskad för man kommer inte riktigt ihåg från året innan vad man har för julsaker. Sen när julen ska plockas ner får man hämta lådorna igen och nu är det lika roligt att plocka fram sina vanliga prydnadssaker för man har nästan hunnit glömma vad man stoppade undan för några veckor sen.

Denna julledighet har vi haft Harry Potter race i vår familj - nu har vi bara den sista filmen kvar, och jag tycker inte ens om dem, och har aldrig gjort. Men det är sånt man måste har gjort en gång i sitt liv.
Som svensk måste man även ha ett Beck-race och ett Wallander-race innan man avslutar tiden på denna jord.

Jag är ju lite av en tävlingsmänniska så "race" klingar fint i mina öron....om ni undrar alltså.



Nice outfit fröken Thell :D

Seeya under eller efter städdagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0