Studenten ja..

Jag och Mikael hade semester två dagar innan studenten och gick här och pulade med både det ena och det andra. Då nära och kära slet för brödfödan på dagarna så fick vi dålig hjälp med tältet..vilket både M o jag chockades av att vi klarade sätta upp det bara vi två :)
 
Jag fixade maten - det tar ganska lång tid att göra buffé till 40 pers, och man gör alltid lite extra.
 
På torsdagen tog Sabina studenten och vi for till S.Sandby och firade henne. Fick träffa Peter som jag inte träffat på sisådär 10 år och han tyckte ju att jag bara ser yngre och yngre ut ;D - haha, sånt gillar jag
 
Fick även träffa min lillasyster Caroline som kommit hem från Australien och hon hade en ny Björn-date med sig.
 
Fredagen närmade sig med stormsteg och Josefines blixtlås i studentklänningen gick sönder när hon provade den - HJÄÄÄÄÄLP!! Vad vore livet utan säkerhetsnålar?!!
 
Champagnefrukost i tivoliparken för lilla gumman och jag tyckte att hon skulle dela flaskan med Boel eller nån...haha trodde jag.
 
Så var det äntligen dags att fira den sista studenten i denna familjen..sorgligt!
 
Tungt artilleri skulle det vara - stackars Josefine som fick skavsår i nacken av alla flaskorna :)
 
(- Mamma, du måste köpa blommor så jag har något runt halsen... )
 
 
FLAKET!!!!
 
Väntan var lång... sen hörde vi någon som tutade febrilt och körde förbi...runt kvarteret och sen tutandet igen :)
 
Mat!!
Paketöppning!
-Gud så fina paket hon fick, och så mycket pengar!!
 
 
Bella hade skrivit ett tal till sin lillasyster, men hon hade stora darren... vi tjatade och blev t.om erbjuden en femtiolapp om hon läste talet för henne. Hon hade nästan tunghäfta, vi hörde hur nära hon var gråten men hon gjorde det - hon läste det underbart fina talet för sin syster och inte ett öga var torrt. Gud så känslosamt det var.
 
En underbart rolig dag som vi aldrig glömmer!! Tack alla som gjorde den så underbar!
 
Kan berätta att dagen efter var mindre underbar, men vi hann med vad vi skulle och hann t.om sova en stund innan avfärd till Greklandet.
 
Kramen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0