Tussan, Tussie, Tusse eller Sylvia

Min dotter Isabella och hennes pojkvän har skaffat katt.
Isabella har växt upp med inomhuskatter och Henke har växt upp med jakthundar och utomhuskatter, vilket resulterat i att Henke inte har förstått tjusningen med en myskatt... förrän nu..

Nu har lilla fisen kommit, en blandning mellan Maine Coon och bondkatt och så vet de inte vad den ska heta..

Alltså jag som är världens bästa hitta-påare kom på så otroligt många bra kattnamn så som Miss Thell, Sunshine, Sylvia, filmjölk och Mozarella - det är ju liksom kvalitetsnamn, men inte ett enda passade herrskapet.

Nämen då kan de ju döpa fisen till Svartis, Conny, Ronny eller tusse - det blir säkert bra ;(

....men mina förslag var bättre..

När jag åkte hem med min chaufför idag så kom jag på att jag skulle springa minst en timme på löpbandet - jag är av den explosiva naturen och har svårt för det långdragna, sega tempot, men jag vet också att det är bra för mig att öva lite uthållighet så jag sprang i en timme och en minut.. Jippieee jag klarade det och det var inte ett enda dugg roligt - det var ganska tjatigt på slutet så jag kommer nog aldrig att springa ett maraton.

Nu är jag sjukt illamående och om det beror på maten jag åt eller av spring-tristess vet jag inte.

Får väl gå o kräka eller nåt..

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0