Aktiv dag utanför Atos

Wiii, idag har det varit en sån där fullspäckad dag med aktiviteter utanför arbetsplatsen.. ni vet optiker och hälsoundersökning.

Först ut optikern - har inte varit 100 nöjd med mina brills, så jag klagade.
Får nya och bättre, med ett större användningsområde skulle man kunna kalla det.

Hälsoanalysen var givande - sjukt bra värden har denna lekamen.

Det enda hon hade en liten synpunkt på var mitt kolestorolvärde, vilket låg på 5,37 och det ska helst inte överstiga 5,10.
Hon frågade om jag hade ätit extra mycket mättat fett i helgen
- Eftersom jag inte äter kolhydrater så äter jag absolut inte mättat fett, men däremot äter jag 4 st kapslar med omega 3 samt en hel del nötter och fröer i min yoghurt på morgonen..

- Jamen herregud, då är det ju det bra kolestorolet :)

Jag hade även lågt men ändå normalt sockervärde - vet inte om det är bra eller dåligt.. 5,3 eller nåt.

Så min kropp säger att jag är frisk, men ändå går man och har huvudvärk och är trött som en utarbetad oxe.
Ja, jag antar att vårdcentralen tar andra prover än hälsoringen gör.

Efter kvällslöpning blev det grillade Bratwurstar och M åt vita små äckliga tyska korvar som liknar lik-fingrar.

Whooopssiieee, nu är det ju minsann Greys :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0