PT-tid

What a week!!

I måndags var min stora händelse att jag hade tid med en personlig tränare. Som ni vet så tränar jag relativt mycket - absolut inte nån besatthet som somliga andra, men säkert mer än medel :)

Jag vet hur man tränar för att bränna fett, jag vet hur man ska äta för att bränna fett, men min kropp vill inte - det vill inte bränna fett. Jag har haft mailkontakt med min PT och jag berättade när, var, hur jag tränar och hon sa att hon inte trodde att hon kunde hjälpa mig..

Då sa jag att jag får vara hennes utmaning - jag vill minska 10 kg.

Så i måndags var jag hos henne - jag hade skrivit upp på ett ungefär vad jag äter och vilka tidpunkter samt all min träning.

Hon möblerade om min träningsvecka för en vilodag räcker inte - det är superviktigt att musklerna får vila så onsdag och fredag är mina vilodagar.

Min kost var näst intill perfekt förutom att jag ska äta yoghurt med nötter på em när jag tränar samt en banan eller proteindrink direkt efter hård träning.

Sen....ska jag chocka kroppen med att i två veckor springa minst 30 minuter varje dag och ingen vilodag - därefter ska jag vila 4 dagar... hur ska jag kunna vila 4 dagar?

När jag styrketränar ska jag köra superset och crossfit - tufft och hårt med tempo - I like.

Jag kan även berätta att denna värdefulla stund tog 20 minuter och kostade 450 kronor. Inget jag kör varje vecka..



Hon nämnde faktiskt en ganska intressant sak också
- har du undersökt din sköldkörtel?
- det låter som den inte producerar tillräckligt med hormoner, det är därför du inte går ner i vikt..

Nu har jag bokat tid för provtagning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0