En vanlig måndag som arbetande trekattsmatte :)

Hello people,
 
Så blev det ny vecka igen - en helt vanlig måndag i mitt liv.. Måndagar är ingen hit i mitt liv såvida jag inte är på semester eller nåt.
Jag hade ovanligt mycket sömnsudd i ögonen idag och det ville inte riktigt försvinna.
 
Nya rutiner som trekattsmatte - inte bara Maximus som sjunger för oss, nu har vi två skönsångare utanför dörren och båda vill komma in och kela..
Akilles gillar duschen, inte precis när man duschar men efteråt lägger han sig gärna i vattnet och dricker lite schamporester.
 
Sen kommer vi då till frukosten.. Det räcker jag viskar ordet mat...så kommer de höga tonerna och Akilles håller på att snubbla över sina egna ben så exalterad och utsvulten han är. Det är ju inte så att han njuter för varje tugga och drar ut på frukosten så länge som möjligt utan max 80 sek tar det att glufsa i sig en tallrik whiskas. Jag är säker på att han skyndar sig bara för att de två andra också ska få plats och äta sin frukost..
 
Josefine har idag varit ute på en lukta-under-alla-löv-runda i vår trädgård med Akilles - det är alltså Akilles som är nyfiken och ska checka läget under alla löv..inte Josefine :)
 
 
M berättade när Josefine och jag kom hem från steppen att Amadeus hade jagat Akilles och sen hade de busat alla tre :) Wow!!!
Sånt gör mig glad !
 
 
Snart semester så strykbrädan kallar på mig :)
 
Ciao :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Så söta alla tre katterna är.Ja det blir nog lite mer bus.kanske du får ta ut alla tre på långpromenader hade varit trevligt Kramis

2012-10-30 @ 13:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0