Jag säger det igen - Tisdag förblir hattisdag

Hej,
 
Jag överlevde :)
Det absolut mest fruktansvärda med dagens upplevelser var det äckliga medlet jag drack igår och imorse. Jag har aldrig varit med om dess like - jag klöks nästan av tanken bara, så snälla-du-som-bestämmer..låt mig ALDRIG dricka det igen..
 
Koloskopi var den mest intressanta röntgen jag någonsin varit med om - jag fick ju se inuti mig själv :) Jag var till och med snygg där :D
 
Förutom att röntgen är otrevlig i sig självt så var det även mindre trevligt att min tarm hade snurrat sig som en dammsugarslang och att de var trevliga nog att räta ut den...just i den stunden var jag nästan övertygad om att de planterade in en alien i mig buk.. det påminde om när jag var gravid i sisådär nionde månaden och monstret i min mage hoppade studsmatta eller dansade disco - precis samma känsla faktiskt.
 
Över en timme fick jag ligga och titta på mina inälvor och höra kvinnorna dalta och gulla med mig precis som jag var 6 år. Undrar varför de är så über-allt, de överdriver inte alls....
Bara för att jag valde bort morfin eller vad de sprutar i blodet och lustgas så är jag en superwoman..typ.. De var snälla och ville så klart väl, men jag är 46..och jag har precis varit förkyld, och har fött barn - superwoman var det ja :D
 
Resultatet av röntgen är att jag är inte sjukare nu än jag var innan - beror iof sig vad proverna visar men jag är nöjd än så länge.
 
Vid lunch ville jag bara hem och äta. Josefine och jag stannade till vid Sandhem och intog en god fisksoppa till lunch.
 
Hela eftermiddagen bakade Josefine och jag, både kanelsnäckor, mandelbullar och Josefines goda kladdkaka med kokos över - Åhhhh vad vi är duktiga, vilket teamwork :)
 
Nu är jag värd soft i soffan.
Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0