Självförsvar med blåmärken

Nu har jag varit så där värdelös igen...uppdatering hallååå!!..
 
Jaja, I'm back.
 
Många things to do-vecka :
Torsdag och fredag var jag på controller conference tillsammans med mina kära kollegor från huvudkontoret samt våra dotterbolag ute i världen - alltid roligt att träffa dem :)
Förutom en hel massa info med nyttigheter hade vi även lite roligheter också. Vi hade först ett quiz med frågor om oss själva och min fråga var hur många converse skor jag har, i olika färger och de flesta gissade faktiskt rätt... nio st :) Därefter fick vi laga vår trerätters måltid själva, med hjälp av en kock, och vi var såna eliter... i alla fall jag och Ulrika för det var vi som gjorde mest.
 
Jag bodde i det så kallade "Stallet". Jättefint rum, men HETT!! Jag sov med öppna fönster och utan täcke och ändå var jag sjukt varm hela natten. Jag tror inte de har riktig koll på ventilationen där..
 
I fredags orkade inte denna svensken laga mat utan det blev en tripp till Herr Sven.. PIZZA och sen soffan!
 
Upp i ottan på lördagen för då skulle jag på Självförsvarskurs i fyra timmar.
Vi konstaterade att jag har ganska hög smärtgräns, avsevärt mycket högre än de andra deltagarna så det resulterade ju så klart i tre stora feta blåmärken på mina armar.. jaja, det är väl smällar man får ta.
Mycket intressant och lärorikt - det är en sådan kurs man kan gå/ska gå i alla fall en gång om året. Om man skulle råka ut för något otrevligt och uppdaterar dessa övningar regelbundet så sitter det och då kanske man inte får sådan panik, känner sig mer säker i situationen och vet vad man ska göra - förutom då sparka vederbörande mellan benen vill säga samt att riva och klösa allt vad man kan. Mycket intressant och kan inte annat än rekommendera alla att gå en sådan här kurs.
 
Precis efter kursen körde vi ett aerobic pass. Det är det passet som har uppvisning idag och Linda tyckte att Isabella och jag ska ställa upp..även om vi inte har gått på det. Sååå vi körde en timme aerobic - vi kan passet, men...jag har jävligt ont i ryggen - antagligen efter självförsvarskursen.  Jag fick lyfta bort en man i 120 kg klassen som höll på att våldta mig och tog strypgrepp på mig - det pallade inte min rygg, men jag blev inte våldtagen och inte strypt heller - det är ju faktiskt huvudsaken, så jag skiter väl i om inte min rygg pallade det :)
 
Jag ska ju bara ha uppvisning och köra lite aerobic och step idag :D SHIIIIIT!!!!
 
Mannen min är på Kettlebellskurs hela helgen så han körde redan strax efter sju i morse..
En av hans kurskamrater är en gammal klasskompis syster till mig, en Kerwall :) Hon har tydligen samma utstrålning och personlighet som hon alltid haft. Jaja, vi är alla olika.
 
Önska mig lycka till!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0