Katt på förbjudet äventyr

Sorry, lovade ju skriva igår, men jag mådde så bra så jag hade inte tid att skriva...
 
Som jag trodde så återvände Herr bula, den är dock inte i full blom men fan så stor ändå :(
 
Fredagen var lättsam, jag slutade strax innan halv tre för att jag ville komma hem till min ensamma make.. chillade lite på soffan och plötsligt kom vi på att altandörren stod öppen - Shiiiit, katterna!!!
Det var Amadeus som fattades, och en hetsjakt påbörjades.
Vi är ju kloka människor både jag och Mikael så vi lunkade runt på tomten och när vi sökt igenom varje kvadratcentimeter så kom vi fram till den enkla slutsatsen att Amadeus är sketarädd, och ligger/sitter och trycker någonstans, men lär komma fram när han är hungrig.
 
Jag var i valet o kvalet om jag skulle köra iväg o träna men kom fram till att jag inte kunde göra ngt hemma ändå så jag åkte till Tollarp och plågade framför allt Johanna till några dagars träningsvärk - det är bland det roligaste jag vet - att träna med någon otränad :)))
 
Efter en halvtimme fick vi sms om att Herr Amadeus var återfunnen!
Han hade plötsligt suttit utanför glasdörren och Maximus hade jamat konstigt, typ
- Brorsan, för fan, vad gör du där ute??
- Amadeus är där ute...!!! Varför får inte jag vara det husse??
 
Kattpuckot var full av taggiga fröbollar och rufsig som han har varit ute på äventyr i tre dagar...
 
 
Ja, ni ser själv...
Han trodde nog att han också varit ute i en hel evighet för han åt som han aldrig sett mat för, drack massor av vatten och skulle kela hela tiden - en traumatisk upplevelse för lilla kisen..
 
Sen blev det tacomys och en film på kvällen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0