Skönt hojåk på Österlen

Sunday morning up with the lark, I Think I'll take a walk in the park - hey hey hey, it's a Beautiful Day..
 
Började denna sköna söndag med en liten men bra 4 km löprunda.
Blåbärs smoothie, kaffe och knäckemacka till frukost och sen en skön dusch på det - nu är jag redo för möte.
 
Då det var många som hade en massa annat för sig än att gå på möte så gick mötet fort och det blev mer korv åt oss andra.. Efter en stadig korv och brödlunch tog vi hojarna och åkte ut på en underbar Österlenrunda med Bodil och Pigge.
Varmt som i Indien, men någon liten fläkt blev det när man åkte fort.
 
Blev attackerad av en del bombplan också under färden, det kändes som fiskmåsar men det var nog typ myggor som attackerade hjälmen..
 
Vårt första stopp blev Baskemölla, en liten bensträckare och rumpluftare med mysig utsikt
 
Den kom en man fram till oss och frågade om vi var långväga, och då svarade jag - nä det kan man knappast säga... Då säger han - Kristianstad, nä det är inte så långt..
Jag bara tittar på Bodil... Hur kan han tro att jag kommer från Kristianstad med min dialekt..!?? Fattade noll, men ganska komiskt.
 
Nästa stopp blev Simrishamn, ett läskande stopp med inslag av glass :) i skuggan
 

Det var en underbar dag men dock lite i varmaste laget för skinnkläder. Var hemma vid halv5,
- lite soft och sen körde vi till Josefine och Niklas som bjöd på god kyckling, och medan M hjälpte Niklas med att sätta upp tvn på väggen så fick jag underbar massage.. Det var riktigt skönt och behövligt idag.
 
Snart ny arbetsvecka :) Tjohooo!!!
Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0