Vi har nytt förråd!!

Tjenixen,
 
Mina två dagars semester går mot the end och vi är färdiga!!
Vårt mål var att lägga klinkers och måla och få ordning i vårt förråd.
 
Så klart glömde jag ta en bild på kaoset, men jag tog lite bilder på hur det såg ut när vi börjat röja ur förrådet och när M hade spacklat. Både golv och väggar var i fruktansvärda färger och i uselt skick. Vi hade djupa sprickor i väggen efter jordbävningen - enligt försäkringsbolaget var det ju endast kosmetisk skada... skitfult, fåfäng som man är.. :D Färgen flagnade och golvet blääähh.
 
hm det mörka längs ner på detta fotot är jag som skuggar min egen bild - proffsfotograf som man är :)
 
Jag kan ju villigt erkänna att jag har inte gjort för mycket i detta rummet. Stackars mannen ville nog mest ha moraliskt stöd, känna tryggheten av att ha frun är hemma och pysslar om honom när han kommer med sina såriga knän och fingrar, ömma leder och är skittrött på att ligga och slita med klinkers på golvet. Däremot har ju jag rensat och rensat, packat och sorterat i nya fina backar - tjo balle vad fint det blir..!!
 
Idag såg vi ljuset i tunneln, eller i alla fall satte han upp ett lysrör istället för en ful 70-tals lampa, och då visste jag att slutet var nära. Det firade jag med att baka 4 bröd och en hel hög med knäckebröd. Mumsigt.
 
Efter mat så avslutade vi eländet och kunde skåda ett förråd som man inte skäms över!!
 
I flyttlådorna finns sommarkläder - funderade lite på plastlådor även till dem men tror nog att de mår bäst av att luftas i gamla flyttlådor.
 
Okej, jag vet -  jag har flest träningsskor... men det är inte alla våra gympaskor..
 
Det blev ljusare, fräschar och framför allt blev det lite organiserat :) Jag vet exakt var allting är nu.
 
Jobb imorgon, optiker imorgon - hämta mina nya brills och sen träning med bella på kvällen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Väldigt fin ordning blev det ja. Snyggt jobbat!

2013-02-20 @ 12:44:17
Postat av: B

slängde du verkligen något? det verkar vara ganska fullt!

2013-02-20 @ 22:23:16
Postat av: Berit

jag tycker du ska färgsortera spelen!

2013-02-20 @ 22:25:07
Postat av: Sus

Du är sååå rolig Berit!!! Japp, jag slängde massor, säkert 10 kuddar, massor av tavlor och sen gav jag två stora påsar med krukor till Bella :)

2013-02-21 @ 08:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0