Med eller utan dörrar är frågan..

Sommartider hej hej är underbart!
 
I torsdags gjorde vi den efterlängtade turen till IKEA i Älmhult igen...efterlängtad av mig, inte mannen.
Det blev en underbart fin byrå till vårt nya sovrum samt en ny soffa, en liten mindre med divan och som är en bäddsoffa - den hade vi tänkt ha istället för den big bauta stora vita.. det blir ett finfint mysrum som så småningom får en tv och lite PS3 kuligt. Det råkade även följa med en stor dynlåda på släpet hem också - jag är expert på att shoppa loss :D
 
När vi kom hem lastade vi av de helvetiskt tunga lådorna och sen målade M ena sovrumsväggen cremefärgad - vi monterade ner garderoberna och flyttade upp dem i min nya walk-in-closet :)) Sen roade jag mig med att göra fint i dem - sortera träningskläder och hänga in :D Älskar sånt!
Sen när måleriet var färdigt monterade vi ihop byrån, den är stor och hade typ 500 delar att sätta ihop - det tog 1 1/2 timme..
 
Åhhh så fint vårt sovrum blev och mitt nya garderobsrum :) - men vi sov som krattor hela natten - måste vara för att det är nytt rum.. eller nåt.
 
I fredags var det hett som värsta Indonesien. Lite lätt städ och fix till kvällen annars en lugn dag i poolen.
Bodil o Pigge kom och förgyllde vår fredagskväll och natt :)
 
Jag bjöd på en krämig kycklingpaj med grönsallad till och sen hade vi smält brietårta med nötter och honung.
Männen ville svalka sig efter maten - det ville inte kvinnorna
Vilken härlig kväll det var! Vi satt ute till kl. fyra på morgonen utan vinterjackor.
Inte riktigt nyktra men kul hade vi :)
Igår satte vi ihop vår nya soffa i världens klibbigaste klimat - vi rann nästan bort bara genom att vara.. fyyyy, så jobbigt.
 
På kvällen hämtade jag ungdomarna i Östra Vram, körde dem till Gammalstorp för de skulle på kräftskiva - hihi, riktigt roligt att hämta fyllesnudorna på natten igen..
- Du Jossan, du får nog köra imorgon för jag kan nog inte det..
- Men du har väl slutat dricka nu..
- Nä, jag har två öl kvar...
Hihi - det är Niklas i ett nötskal :D
 
Idag är det söndag och jag är på söndagshumör...försöker tagga för lite träning, men det är svårt.
Var och köpte nya gardiner till mitt sovrum idag - sa till mannen att vi kan ju köra inom MediaMarkt och kolla på en ny mixer. Det skulle vi inte gjort.
Mannen sa till mig att härmed får jag aldrig följa med och handla för det blir alltid alldeles för dyrt - Tjohooo!!!
 
Imorgon är det sista dagen på min underbara semester!
Den bästa semester jag någonsin har haft - har verkligen njutit av alla mina 10 veckor :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0