Sommaren är kort

När det är tråkigt väder på semestern så går hela min värld i kras. Hela min bild av en underbar och välförtjänt semester blir skadad av moln och vind. Fan ta SMHI - de bara lovar och lovar, men håller inget - odugliga är de, och hade jag gjort så många fel på mitt jobb hade jag inte haft jobbet kvar.
 
När solen steker bakom molnen så har M tagit fram hojen och vi har sett skåne. Mysigt att krama mannen många mil, men jag är liiiite trött på skog. Det är fint och mysigt, men emellanåt kommer mina tankar på...-vad händer om det kommer ett rådjur utskuttande, eller det kanske räcker med en kanin...  Det är bättre på landsbygden där det finns lite hus att titta på.
 
Jag har ju faktiskt varit relativt flitig med min morgonlöpning. Nu är jag uppe i fem dagar i rad :) Imorse skrek mina benhinnor och det kändes riktigt illa så nu har jag beslutat att ta semester från morgonlöpningen ett tag. I alla fall på asfalt, det får bli på löpbandet om jag inte kan slita mig. Asfaltsvägarna är döden för mina stackars benhinnor och knä.
 
Igår eftermiddag var det bara så otrevligt molnigt  och Carro hade köpt min efterlängtade parfym till mig så vi beslöt oss för att hoja ner till S.Sandby.. Jag fick se var Ulatofta ligger...det ni.. hade ingen aning innan, och sen fick jag se Harlösa, Gårdstånga...ja, det tog sin lilla tid att komma ner till hålan.
 
En mysig pratstund med båda syster och pappa blev det.
 
Herregud, det känns som årtionden sen jag jobbade där...
Caroline hade varit i Burg dagen innan och inhandlat min efterlängtade parfym som de hade slut på flyget..
 
Äntligen!!
 
När vi körde hem så tog vi en runda inom Ekerödsrasten och käkade lunch, sen lunch och det blev Ekerödsrastens kända hamburgare, men jag orkade inte hela..
 
På kvällen körde vi in till stan för att lyssna på Linus Svenning och Magnus Carlsson!!
Först käkade vi på Martini, en italiensk restaurang som fick väl godkänt av mig. Jag o M åt Pasta medan Josefine åt planka, as usual...
 
Mätta i magen gick vi bort mot Södertorg, stod en bit från scenen och kollade läget mm. Alltid roligt att kolla in folk. Plötsligt säger Josefine...-mamma, de som är rakt framför oss där borta vid öltältet - känner du dem??
Jag tittade upp och då står 7 st kvinnor och vrålvinkar - haha, det var några kollegor och vänner ifrån Hörby.
Josefine sa att varje gång jag tittade upp så ställde de sig upp o vinkade, men jag känner ju inte dem...hahahaha
Vi stannade inte jättelänge.. tyckte att Magnus Carlsson såg lite patetisk ut med sina discomoves all alone på scenen..men rösten var bra.

Idag har vi haft en skön dag vid poolen samt att vi har varit och köpt "Käring-grejer" som Niklas kallar det... tvättmedel, schampo, rengöringsmedel mm - sånt som det blir väldigt mycket av när man väl flyttar hemifrån..
 
Josefine har börjat packa.. invaderat hela hallen med ett x antal flyttlådor. Shit vad jag får mycket plats över.
 
Träning med Bella på fredagskvällen - bröst och mage fick sig en omgång.
 
Nu håller vi helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0