Jag vill ha sommar nu

Så lovar vädergudarna eller SMHI eller nåt väsen att det ska bli riktigt oväder, klass 2 varningar i hela skåne och jag som inte har någon laptop planerar in en skön semesterdag så här en helt vanlig tisdag och M planerar in en arbetsdag hemma. Snön skulle ju komma som igårkväll tillsammans med storm.. Inte fan kom det någon snö... jaja tänkte jag - när jag vaknar imorgon bitti så tittar man bara ut genom fönstret och konstaterar att där är alldeles för mycket snö och storm för att bege sig ut på vägarna - man är ju inte dumdristig..
 
Eller hur?!!!
Var fan är snön som de lovade??
Hallå, jag var tvungen att gå upp och duscha för att vakna... svårt att vakna kl fem när man ställt om sig på sovmorgon..
Jaha, då fick man plötsligt tänka om, ändra i schemat lite - inte svårt för mig men för en stenbock har ju hela världen redan rasat...typ tre gånger.. första var när det inte började snöa kl.20 som de hade sagt :)
 
Dagen, denna suspekta katastrof-tisdag blev plötsligt en helt vanlig hattisdag..
Den blev t.om så vanlig så jag styrketränade med Bellisen trots att jag egentligen inte kände för det..
 
Igår löd jag Berit - tog en vilodag - och det har en konstig förmåga att smitta av sig, så jag kände nästan för att ta en extra vilodag.. men jag ångrar inte mitt beslut - Bella och jag fick en härlig timme med skakande muskler och lite pepp från Emil den store :)
 
 
När jag kom hem hade dottern en massage kund som kom utvinglande, det var Piggelinus. Efter min dusch slängde jag också mig på massagebänken, men idag var hon lite elak mot mig - fy bubblan vad det var kämpigt med smärtan en liten stund, men tösen är bra :)
 
Jag vill ha sommar nu!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0