Bruce den allsmäktige

Todelidooo,
 
What a week!!!
Jag har sett Bruce Springsteen skaka rumpa!!!
 
Först var det ju 4 härliga lediga dagar och sen kom måndagen.. mycket att göra och en del förberedelser eftersom jag skulle vara ledig två dagar igen..
 
Och så kom tisdagen - Jippiiiieee
Äntligen skulle jag få träffa min syster och Åke och deras lovely sötispojkar, Elliot och Theo.
 
 
Strax efter lunch stack vi in till stan och käkade lunch och sen tog vi tåget till Köpenhamn.
 
Vi var lite oroliga för vädret eftersom det var regn och tunga moln i Sverige, men när vi kom till grannlandet så sken solen så klart.
Vi gjorde som alltid - satte oss vid rådhusplatsen och beställde in öl och vin.
Nu är det semester och idag ska vi se Bruce!!
 
 
De har jättefina toaletter på torget vid rådhusplatsen - städerskan rusade in så fort man var klar :)
 
Efter uppdrucken öl rörde vi oss några meter och fann ännu en plats att sitta - nu blev det vid en fontän.
 
 
Mikael spillde ut mitt sista glas rosévin.. han är alltid så yvig :D
 
 
Efter en kebab, några öl och någon cider så begav vi oss mot tågstationen och Österport... sen gick vi... fast vi provianterade först :D
 
 
Ni ser så fint väder det var va...?!!!  Heja Danmark!!
 
Parken och Bruce - så mycket folk!!
 
Jag har aldrig i hela mitt långa liv sett 50 000 personer på en och samma gång - men nu har jag.
 
 
Vi hade skitbra platser, rad 12 och snett framför scenen.
 
Eftersom jag inte är ett stort The Boss fan så tyckte jag att de två första timmarna var ganska sega - inte många låtar jag kände igen, men där var faktiskt en hel del som var bra ändå..
Den sista 1 1/2 timmen blev ett minne för livet - denna mannen vet hur man rockar, och han är 64 år.
 
Vilken karl - skulle nästan kunna gifta mig med honom :D
 
Efter 3 1/2 timme var vi lumhörda, törstiga och med helt nöjda trumhinnor.
Vet ni hur det ser ut när 50 000 människor beger sig på tur från Parken till Österport - det var ball! Bilarna stod stilla för de kunde inte köra - det var bara människor ÖVERALLT!! Så coolt.
 
Dryg timmes väntan innan vårt tåg till Lund gick.
Slumrade på tåget och var hemma i Lund vid 02.30.
Gud vad nöjd jag är med denna dag - ska nog rama in våra biljetter!!!
 
Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0