En riktig familjehelg

Idag är det måndag, det stormar ute och jag är hemma och förkyld idag - blääääh!!

Men jag kan glädja er med att berätta hur underbar helgen har varit, förutom min mansförkylning igår...

I lördags var det så klart världens bästa lördagsträning, och det var axlar, biceps och lite mage som fick sig en omgång - skitbra pass!

På kvällen hade vi 5 i 7 hos oss, och vi bjöd på supergod mat!

I slutet av måltiden började jag nysa... men det kändes inte som en förkylning direkt, mer som allergi.

När jag vaknade på söndagen så kändes det inget speciellt...
När jag åt frukost började det rinna igen och M var helt övertygad om att det var allergi.

Idag hade vi bestämt att vi skulle göra en utflykt till Falsterbo eftersom Mikaels släkt kommer därifrån och mannen håller på med ett gigantiskt släktträd och vi har även lite gamla bilder från typ medeltiden :) däribland ett foto på NorreGård i Falsterbo, som är en stor konferensgård nu, men den ägdes av min svärmors farmor - lite häftigt är det allt :)

När vi närmade oss Lund var jag så dyngförkyld och både ögon och näsa rann konstant..HEMSKT!!
Vi besökte Vellingeblomman på vägen dit - jättemysigt med fin julutställning och en massa pynt och heminredning. Lite inköp blev det, men mest julsaker.

Solen skiner mest i Skanör/Falsterbo - i alla fall denna söndag - klarblå himmel och en fantastisk höstsolvärme, typ 18 grader den 27 oktober - är det klokt?

sightseeing in Falsterbo:

Det här är NorreGård.. det gamla fotot får jag väl komplettera med inom det snaraste..
Mikaels mormor och morfars gravsten
Mikaels mammas farmor och farfar samt dottern Svea... som vi inte visste om.

Ljuvliga Falsterbo!!  Men jag skulle inte vilja bo där.

Min ljuvliga minsting som absolut aldrig vill vara med på foto..
till skillnad från linslusarna och mellan generationen Thell... en väldigt förkyld kvinna som älskade att vara vid havet för där rann inte näsan så mycket.. det blåste så härligt.

Vi hade ju tänkt käka lunch i Falsterbo eller möjligtvis Skanör, men de gillar bara att fika.
Vi hittade ingen restaurang som var öppen utan bara massa caféer och bagerier. Där fanns nere i hamnen men vi skulle ju äta varmrökt lax till middag så då ville vi inte ha fisk till lunch också.
Vi löste problemet på bästa hamburgarsyltan i Höllviken - Burger king... jaja det gick att äta.

Eftersom min kropp hade blivit smittad av ett elakt virus och hela hjärnan höll på att rinna ut så var jag tvungen att uppsöka ett apotek för nässpray och näsdukar - ICA i Falsterbo måste ha apoteksprylar!!

Kände mig något bättre på hemvägen men var ganska deckad resten av kvällen.. Fy bubblan vad jag ogillar förkylningar och det är inte mer än två månader sen sist.

Dock fick jag en dunderkur av Mialeinen och nu är det ju lite pinsamt för jag är ju inte förkyld längre, men det var äckligt, riktigt äckligt att dricka.. men jag gör om det vid nästa förkylning!

Jobb imorgon i alla fall.