Sista fina sensommarhelgen avslutades med 10 poäng

Hello,
 
Tjoho, mitt liv har återvänt!!
I dagarna fyra har jag tränat och älskat livet varje sekund!
En lugn skön fredag där jag bara var...
 
Ryggbiff med potatisgratäng och rotfruktspytt samt grillade paprikor blev fredagsmiddagen.
Helgen var underbar, trots efterdyningar av snuvan.
I lördags körde jag och gymmade med bella på förmiddagen  och då passade mannen på att ta en runda med hojen. När jag duschat så körde vi in till stan och frotterade oss med 5 miljoner kristianstadsbor - trots folkmassorna så var det jättemysigt. Intog lunch på Martini - Herrgårdslåda (fläsknoisette, stekt ägg, bacon och rödvinssås) - lite ovanlig sammansättning men gott.
På kvällen var vi bjudna hem till Josefine, Niklas och Bosse. Pasta och pastasås samt vanilj pannacotta med Marabou mjölkchoklad - fruktansvärt mäktig mat men oerhört smarrigt.
Josefine bjöd på gott student-vin :)
Mikael visade Josefine hur man klipper klorna på en liten kise - Bosse var jättesnäll.
 
 
Söndagen bjöd på en "vad-tusan-ska-jag-göra-med-all-fallfrukt" dag.
Jag bakade!
Plommonpajen och äpplekakan i braspannan tog jag med till jobbet.
Mikael fixade till poolen inför vintern - sorg i sinnet! Fan, det är snart vinter!!

En jättemysig helg!
Sen blev det hjortfärsbiffar med fetaost och persilja, potatismos och Jensens Böfhus whiskysås.
Smarrig söndagsmiddag!
 
Kände mig tillfreds med helgen och längtade nästan till jobbet eftersom jag annars har haft en sådan jobbig och tråkig sjukvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0