Wiii I'm alive!!!

Sakta men säkert börjar jag bli människa igen :)
Saknaden av träning är väldigt påtaglig - häromdagen, under slutet av rinn och pys-stadiet kom jag på mig själv med att fundera på om man möjligtvis i alla fall kan promenera på löpbandet, men sekunderna efter idiotförklarade jag mig själv - klart man kan promenera på ett löpband men inte när man knappt kan stå rakt upp utan att det rinner ur näsan :)
 
Själva förkylningen är helt under kontroll, endast tre doser nässpray under gårdagen och ingen hostmedicin.
Anledningen till att det inte intogs ngn hostmedicin beror nog större delen på lättja snarare än behov.
 
Som jag har berättat innan har jag väldigt lätt för att överdosera.. beror näsblod på överkonsumtion av nässpray?
Jaja, när jag blir stor ska jag bli klok.
Just nu är det nog mest bihålshuvudvärk som stör mig så jag ska "ånga" mitt face idag med eukalyptus och se om det kan hjälpa.
 
Nu har ju jag varit hemma en hel arbetsvecka, vilket suger.. egentligen ganska tråkigt, men visst finns jobbtankarna i huvudet trots att man är sjuk - de försvinner ju inte så klart - man vet vad som väntar när man kommer tillbaka och då är det så mycket mer arbete eftersom man inte varit där. Jag har inget emot mycket arbete, tvärtom - älskar när jag har massor att göra!
 
Idag kan jag säga att jag inte har massor att göra - har inte gjort någonting vettigt på hela veckan så egentligen borde jag kanske ta hand om mitt hem... nä...orkar inte... kanske jag orkar dammsuga.. I början av veckan orkade jag knappt gå upp för trappan, men det gör jag nu :)
 
Nä idag ska jag gå ut och plocka lite frukt och sen ska jag gå en promenad i solen för att insupa massor av ny energi så jag blir frisk och kry till på måndag så att jag kan jobba igen.
 
Saknar mina fina kollegor, mina vänner.
 
Önskar Er alla en härlig fredag och en helt underbar helg.
 
Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0