Påsk härliga Påsk

Glad Påsk till alla Er som jag inte sagt det till innan :)
 
 
Det har varit mycket härliga dagar i Påsk. Söndag idag och det märks.. jag trivs inte riktigt på söndagar - vet ej varför för jag gillar måndagar och framför allt imorgon då vi är lediga, men jag fungerar inte som människa på söndagar - jag känner helt enkelt inte för att göra något.
 
I fredags morgon kl. 8 tänkte jag mig lite morgonlöpning - fy bubblan vad jobbigt det var - jag höll på att avlida! Detta var ju absolut ingenting för mig...
Och
I fredags hade vi halv åtta hos mig :)
Tema: GUL
Förrätt: Kräftsoppa, mycket mumsig med mycket morötter och kräftbitar i. Till detta serverade vi ett gott och uppfriskande rosë vin.
 
Varmrätt: Paella med kyckling, räkor och blåmusslor - ganska tydlig saffransmak, mäktig men god och annorlunda. Dryck: San Miguel, spansk öl
 
 
Efterrätt: Vit chokladmousse med lime, dekorerad med passionsfrukt, hallon och blåbär - mycket smakrik och god.
 

En jättemysig kväll med våra fina flickor med pojkvänner.
 
Påskaftonsmorgon var det ledardansträning den okristliga tiden kl 09,30 - det funkade ganska bra, det kommer att bli bra...intygar jag mig själv... vet ej om de andra håller med, men ni är välkomna till Tollarps sporthall den 27 april kl. 14 för att checka läget.
 
Halv 11 skulle många Tollarpsbor påskgympa, dock inte jag. Jag körde till gymmet och roade mig en stund istället. När M kom hem var jag fix färdig och redo att bestiga besten...som står i garaget :)
 
Vi körde till Veberöd via småvägar och kom lagom till Cathy och Åkes eftermiddagskaffe.. hmm de skulle ha gäster och hade inte alls tid med oss, men de var så gulliga ändå och satt ner och tog en kopp kaffe med oss..
 
Theo hade vattenkoppor, som jag inte har haft... och Elliot grimaserar så fort man säger foto...
 

En snabb titt, en snabb fika och sen körde vi hemåt igen.
 
 
 
Idag började jag dagen med morgonlöpning..igen. Det gick mycket bättre idag så nu är jag övertygad om att jag klarar blodomloppet om nån vecka, för klarar jag det på tom mage så klarar jag det med näring i kroppen utan problem..
 
En helt underbar försommardag idag - i eftermiddags visade min bil på 23 grader - tjohoooo, sommaren är inte långt iväg nu.
 
Mannen fixade nätdörr till köksdörren och jag körde till dottern för massage - helt underbart så jag snarkade högt :)
 
Annars en helt sjukt jobbig dag idag! Rastlösheten är stor ibland, så jag har lyssnat på ljudbok, spelat spel på datorn, spelat spel i telefonen, tvättat, hängt ut tvätt, kelat kisar, skällt på katterna och allt annat tråkigt. DET ÄR SÖNDAG!!!
 
Imorgon blir en underbar dag! Startar med step kl. 10 - tjohooo - nästan det roligaste som finns.
 
Vi ses.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0