Ännu ett underbart veckoslut

Hej,
 
Måndag igen! Har haft ett helt underbart veckoslut!
Mikael hade ledigt från jobbet i fredags så vi körde till Ikea i Älmhult för att inhandla en ny skrivbordsstol till M samt en del andra pryttlar - ja ni vet, man hittar alltid en massa "bra att ha" saker där..
 
Vi passade även på att smaska i oss årets första julbord, och för endast 129 kr fick vi underbart god mat - dock långa köer eftersom vi kom precis när de började servera maten... Jag kan verkligen rekommendera detta julbord - där fanns allt man vill ha och lite till. Till o med kroppkakor och ostkaka :)
 
Det var ju nästan kväll när vi kom hem, mörkt och kallt och lite snöfall minsann... Jag hade tagit ut kyckling för att göra en krämig o god kycklingpaj till fredagskvällen, men vi var fortfarande så proppmätta så kycklingen fick blir lördagsmiddag istället.
 
När vi kommit hem gick vi upp på vinden och hämtade ner våra jullådor - tjohoo, nu ska här pyntas!
Det är en härlig och speciell känsla att få smycka sitt hus med ljus och mys - älskar julen!
 
Lördagen började med ett fruktansvärt jobbigt 1 1/2 timmes steppass - fick jätteont i halsen i slutet så jag hoppade de sista 10 minuterna.. vill ju inte bli sjuk, men som tur var lugnade det sig på eftermiddagen.
 
Fortsatte att julpynta denna mysiga lördag och M såg till att vi gör skäl för namnet - Det blå huset :)
 
Sista helgen i denna vita månad - nästa helg ska en annan dricka Morbergs glögg!
 
Söndagen tränade jag med Josefine och sen målade jag i några timmar.
 
Resultatet blev det här - en akvarellmålning. Säkert 10 år sen jag målade akvarell - det är kul, men ganska svårt ändå.. om man inte är van. Tänkte faktiskt måla något idag också... denna gråa måndag :)
Marktjänst, måla och träna står på schemat idag - får se vad det blir av den :)
 
Vi hörs

Kommentarer
Postat av: Mari Leijd

Som sagt...såååå fin.
Vad blev det sen i måndags? :-)

Svar: Det kommer bilder... bara ett sista finlir..
Susanne Thell

2014-12-02 @ 13:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0