Julen när den är som bäst

Tjolahopp alla tomtar,
 
Vilka härliga dagar det är - jag fullkomligt älskar julen och allt vad det innebär :)
 
Dessa dagar har vi njutit fullkomligt - vi har firat jul två gånger - en gång med Bella, Henke, Erik, Jossan och Niklas och då hade vi halv åtta hos mig - såååå gott det var. Först fick vi sparrissoppa med en bit rökt hjort och därefter fick vi fläskfile med pasta och mozarella, tomat och basilika och till efterrätt fick vi glöggmarinerade citrusfrukter under mjölkchokladmousse - wow! Vi höll på att storkna - det var så gott och så fint! Ett himla trevligt påfund det här med att bjuda sin familj på trerätters :)
 
Lilla buddha-Erik :)
Denna tavla målade jag till Eriks nya rum :)
 
På julafton var vi hos min mamma. Josefine och Cathy med familj = gulliga huliganer :) Det var jättetrevligt och jättemysigt. Vi fick alla väldigt mycket och väldigt fina julklappar!
 
Jag fick 3!!!! par träningsbyxor :) I love it!
 
Julklappsleken var lika rolig som alltid, och man får en hel massa fina saker som man säkert använder någon gång..
 
Juldagen var en slapp och skön dag. Jag fick skön massage, jag fixade mina fötter, vi promenerade, vi tittade på tv och bara hade det jättemysigt hela dagen.
Lekte med katterna. Akilles är ju för rolig - han attackerar mina julgranskulor och lyssnar inte ett dugg på mig när jag säger åt honom att låta dem vara, och sen ser han såååå oskyldig ut..
 
 
Idag annandagen gick vi först och åt frukostbuffé på Sandhem - jättemysigt. Sen målade jag färdigt min abstrakta tavla. Jag har aldrig målat abstrakt konst men det har alltid tilltalat mig, så nu bestämde jag mig för att testa, och det var skitkul. Så härligt med alla fina klara färger som man blandar lite hur som helst och ändå ser det bra ut. Jag blev jättenöjd.
 
Det är i alla fall absolut inte den sista abstrakta tavlan jag gör... ska bara hitta inspiration, så jag får måla något annat emellan..
 
Sen körde vi och handlade lite konstnärsmaterial. Skulle köpa en present till M också men jag beställde den på nätet istället.
 
När vi kom hem så körde M ett trx pass och när han var klar körde jag ett bodystep pass. Kul men jobbigt.
 
Nu väntar jag på att middagen ska bli färdig och sen blir det soft i soffan ikväll. Leve julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0