Julgranen är på plats

Tjena people,
 
Äntligen tisdag! Ännu en tråkig måndag är äntligen förbi.. Helgen var jättemysig som alltid. I fredags körde jag ner till Hörby och lunchade med Mari och Mia på La Café. Det är så kul att träffa dem, blir ju inte så ofta längre.
 
Därefter lämnade jag lite cookies på Boijertz... låter konstigt och kändes ganska konstigt att lämna kakor på ett konditori, men Marie stöder ju Tollarps IF gympa så det tackar vi för.
 
Fredagsfärden fortsatte till Höör, där jag besökte SmartBuy - en jätterolig affär som har allt utom kläder - allt inom pynt och inredning och till sjukt bra priser. Jag skulle kunna gå där hur länge som helst, men det har jag inte råd med.
 
I lördags var det en mysdag med lite marktjänst samt att M och jag körde ett TRX intervall pass - jättekul och jättejobbigt, vilket kändes ordentligt efteråt. M lagade en supergod kycklinglasagne med spenat och tomat - den mannen har nog varit italienare i sina tidigare liv..
 
Söndagen startade med gymträning med Josefine - det blev ryggen som blev utsatt denna dag för den var minst öm efter TRX intervallerna.. ben och rumpa var inte ens att tänka på..
 
Mannen tvingade mig att följa med och välja ut en gran... suck, det tog två minuter att finna den perfekta kungagranen så jag hade inte ens behövt följa med, men sen å andra sidan hade säkert han inte valt den perfekta...
 
På eftermiddagen körde vi ner till S.Sandby och tredje adventskaffe med firande av Sabina som anlänt till Sverige - ja hon har ju varit hemma i drygt en vecka, men ändå...
Det blev ju några Erik-selfies..
 
Efter några timmars samkväm körde vi hem. Jag satte mig och målade lite och M tittade på handboll.. sen käkade vi Carbonara, ännu en riktigt god italiensk maträtt.
 
 
Det blev en fjäder.. kul att testa sig fram med akvarellfärgerna.
 
Ja igår... måndag...huuu.. Jag bakade en mjuk pepparkaka bara för att göra nåt... ingen träning, ingen målning bara vara... ritade lite mönster, blir väl nåt till Erik... framöver. 
 
När M kom hem fixade jag granen - ahhh, mysigt och kul. Akilles är ju besatt av julklappssnören och glitter.. han rusade upp på bordet och snodde mitt glitter och stack iväg, tuggade i sig säkert två långa på vägen.. jä-a katt! Det är ju jättefarligt! Ja, och sen snodde han en kula som han bollade med... fick hänga dem ganska högt upp och inget glitter inom räckhåll för en lång katt..
 
Julstämning i Vä minsann :)
 
Idag ska jag ner till Lund och hälsa på min mormor och morfar med Bella och Erik. Hon bjuder minsann på lunch :)
 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0