Kalkonmiddag med jultema

Tjohoo måndag igen och nya utmaningar!
 
Lördagens step var jätterolig, men min kropp ville inte riktigt vara med - fruktansvärt jobbigt när man vill köra på men kroppen orkar inte.. Jag körde 1 timme o 15 min, det fick räcka - sen kände jag stressen..jag har en fem kilo kalkon som ska förberedas o stekas, förrätt och en kaka som ska bakas. Nöjd med terminen och sorgligt att tacka av världens bästa Linda för denna tiden. Det var hennes sista pass... snyft.
 
Väl hemma var det bara att sätta igång med de planerade sysslorna och resultatet blev med väl godkänt - i alla fall från mig :)
 
Min juliga dukning :)
När vi ätit så spelade vi spel - jättekul! Erik var på gott humör som vanligt, lite kinkig när han skulle sova, men efter ett tag slumrade han till en stund i alla fall. Tur att vi har resesäng, så de lätt kan lägga honom.
Åhhh, han älskar sina fingrar!!
Efter spelet var det dags för kaffe och saffrankladdkaka - lika mumsig denna gången :)
Trötta, mätta och nöjda med dagen slängde vi oss i soffan efter att mina älsklingar farit hem till sig...
Söndagen fortsatte i samma tempo... inte många järn i elden denna dag :)
 
Älskar julen, och allt vad det innebär.
Nu är jag färdig med alla julklappar... ja förutom två små och julklappsleken

Maximus fick ett julbad igår, och fyy vad han inte gillade det.. Vi fönade honom halvtorr och sen lade vi honom på en kudde med filt över framför brasan, och där låg han i flera timmar.. stackaren! Men nu luktar han gott och pälsen är len som mjukaste mjukast.
 

Ha nu en riktigt härlig vecka hörni. Jag har fullt upp och ska uppdatera därefter :)
Ciao

Kommentarer
Postat av: Berit

Tjoho Susanne!
Vill bara säga hej, och att du skriver kul. Roligt att läsa och se dina fina bilder.
kramkram

Svar: Hej Berit, kul att du fortfarande tittar in :)
Susanne Thell

2014-12-08 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0