Imponerad av mina färdigheter...i att göra armband ;)

Tjolahopp,
 
Ännu en helg har flugit förbi..
I fredags var jag och mina spelkollegor och studsade klot och åt god buffé i Hörby..
Kul att spela bowling typ en timme ca två gånger om året - o det roliga är ju att jag brukar ha turen att vinna, så ock denna gång..
Maten var fab, black&white buffe med gott kött, bearnaise, potatisgratäng och god sallad - smarrigt.
 
Ja, ni ser ju resultatet - min är överst :) 268 p på två spel - första var bra, andra var värdelös :)
Efter spel och god mat så blev vi bjudna hem till Helen som fixade och donade med chips, godis, kakor, kaffe, läsk och ja allt vad vi ville ha och lite till.. Hon är såååå omtänksam och underbar.
 
Eftersom jag faktiskt var nykter denna kväll så tog jag mig hem med bil i ösregnet och stormen, men det gick bra.
 
När jag kom hem så hade vi fått finbesök av två små kisar, Bosse och Alfred eftersom husse o matte var i Jönköping på ungdoms SM i handboll för Emma spelade. Bosse var inte riktigt tillfreds med livet och speciellt Akilles störde honom. Han mopsade sig ngt så fruktansvärt, denna lilla skit.. skönsången ljöd hela natten så vi var ganska pigga lördagsmorgon kl.7...
 
En lugn och skön dag. Bella kom på besök. Vi städade o fejade, tvättade och på eftermiddagen tog jag mig en liten löphalvtimme på bandet.. fick blodsockerfall, vilket aldrig hänt förut, men lite kolhydrater hjälpte mig efter ett tag.
 
På söndagen, igår alltså så körde jag och syster till Malmö mässhallar på Sy och stick mässa- jättekul
 
Vi var med på en workshop där vi lärde oss göra makramé armband i Shamballa stil.
Wiii vad duktiga vi var och det var verkligen roligt - nu har jag hittat en ny hobby.
Jag köpte även lite barntyger i trikå så nu får väl blivande mormor börja sy lite igen...
 
En jättekul dag tillsammans med syrran - det gäller att hitta på lite aktiviteter annars träffas vi ju aldrig.
 
Dagens aktiviteter har varit förutom arbete, först gym och ryggträning med Bella, sen handla mat och kände att jag hade lite mer ork så jag ställde mig på löpbandet och sprang 5 km... måste ju öva inför blomomloppet
 
Hattisdag imorgon...jaja, det ska jag nog också överleva.
 
Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0