Lite funderingar om Sus kroppsdelar..

Hur blir man av med huvudvärk?
 
Nu när man går här hemma och har tid att fundera över livet, men fan jag förstår mig inte på mig själv..
Jag trodde jag kände min kropp, men det gör jag inte alls..egentligen, eller så är det bara jag som inte fattat innan.
 
Ta en sådan här sak som vätskebrist, vilket troligast är fallet eftersom jag förlorade mycket från min kropp igår..
Jag dricker och dricker, tyvärr har jag ingen resorb hemma, men det är ju typ bara näring, men varför har jag fortfarande vätskebrist.
Min kropp brukar vara jäkligt bra på att samla vätska i vanliga fall, men när jag väl behöver vätskan så envisas den med att kissas ut hela tiden - varför fastnar den inte nu?
 
Sen har jag även kommit på att när jag har vätskebrist har jag sämre syn..
 
När jag tränar så samlar jag vätska. Normala människor går ner i vikt när de har tränat, jag går upp i vikt när jag har tränat. T. ex när vi var på Gerdahallens inspirationsdag, 5 el 6 pass på en dag och jag gick upp 2 kg...
Det tar ett helt liv att lära känna MIN kropp för den fungerar säkert inte som någon annans kropp.
 
Jag är ju en väldigt explosiv människa, när det gäller träning så är jag snabb och stark, men inte uthållig. Så fungerar även min hjärna - den är snabb och alert - det är t.om så att jag själv knappt hänger med ibland, men den orkar inte vara koncentrerad så länge.. Det är ju ingen god merit, men träning ger färdighet. Ta det lilla lugna så orkar man längre :) Fatta att jag orkar en hel arbetsdag :)
 
Slut på dagens funderingar...
Huvudvärkstabletter - welcome!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cathy

Hej kära syster..
Om man har varit sjuk eller på något sätt förlorat en massa vätska så räcker det inte med att bara dricka en massa för att bli av med vätskebristen. Det är därför som det känns som att du kissar ut allt som du fortsätter att dricka. Vätskan måste ha något att bindas ihop med. Mat då!! Det är precis som om man fastar eller nåt. Man springer på toa hela tiden för att vätskan inte stannar kvar. Så att du måste äta. Fiber är bra. Suger upp mycket! När man förlorar mkt vätska så sätts hela kroppen i obalans med salter och sånt därför måste man återställa den balansen med mat och vätska annars så blir det bara en ond cirkel, med huvudvärk, yrsel, syn och kanske kramp i benen! Så ät!! Sen att du samlar på dig vätska när du tränar är inte ovanligt. Det gör jag med, men det är ju bara tillfälligt. Det kissar du ut sen. Först ser fingrarna ut som tjocka korvar men efter några timmar eller någon dag så försvinner det igen. Eller hur? Blev du nåt klokare? Kram

Svar: Det är väl klart jag äter! Annars hade jag ju varit smal.. Jo jag har förstått att salt binder vätska, därför är resorb bra. Tack för ditt svar, jag nästan väntade mig en kommentar från dig. :) Puss
Susanne Thell

2014-03-27 @ 13:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0