Nytapetserat och nymålad tavla utan bildbevis :)

Hejsan mina vänner,
 
Jag slutar aldrig förundras över hur fort en helg är över... var det inte fredag igår?..
 
Suck, fredagen gick sjukt snabbt - lite längre än vanligt på jobb och sen skulle vi handla färg och tapeter och mat och en hel massa annat. Kl. var ju närmare åtta när vi kunde sätta oss ner, äta god tacos och verkligen njuta av att det var fredagskväll.
 
Akilles gillar inte att husse och matte sover länge... och länge menar han till sju... så någon sovmorgon här hemma är det aldrig tal om, utan lördagsmorgon har guld i mund.. Efter frukost började denna kvinna laga mat - jag hade köpt lite kött dagen innan så tänkte jag att jag lika gärna kunde fixa lite matlådor o frysa in. Sagt och gjort, denna ambitiösa kvinna gjorde 14 lunchlådor till M och 8 lunchlådor till mig av varierade maträtter. Skönt att ha det fixat.
 
Ni undrar säkert varför vi inte fryser in i veckorna, men det beror på att vi tränar varje dag så det hinns inte med att laga middag varje dag. För min del funkar det bra med en omelett eller liknande på kvällen efter träning, medan mannen kommer oftast hem senare o då tar han en proteindrink o ibland en smoothie. Helgens mat blir oftast lunchlådor till måndag o tisdag. Sjukt ekonomiskt :)
 
I torsdags beställde M en ny Mac dator och i fredags kom den - tror ni inte att den var transportskadad!!! Jag blir så sjukt irriterad. Varför är de inte rädda om paketen? Ingen stor bula, men dock en bula i en ny mac.. suck!
 
Mikael tapetserade o målade Josefines gamla rum - nu blev det ljust och fräscht igen - bilder kommer..
 
Jag har även målat färdig mina giraffer, eller zebror eller nåt - jag blev nöjd och även här kommer det bild i nästa inlägg.
 
Måndag imorgon och jag längtar redan till nästa fredag - ni kan inte ana vad jag ska göra då!!! hihi
 
Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0