Erik har blivit döpt

Tjoho,
Lördagen var ganska intensiv. Jag vaknade halv 8 o kände mig ganska stressad redan då, utan anledning så klart, men jag hade ställt klockan på 8, men gled ur sängen när jag vaknade.. Shit, jag ska garnera fem smörgåstårtor - det tar säkert lååång tid, men det var inte så farligt, tog ca 2 timmar bara, så egentligen var det lugnt, men kände ändå en viss inre stress..
Mumsisch! De blev ganska goda också :)
Så var det då dags för Erik Elias Thell Johnssons dop. Vi kom först så klart och hade parkerat utanför församlingshemmet i Svensköp. När vi stod där och väntade kom Cathy o Åke körande - de såg oss inte utan bara fortsatte köra bort från centrum...hahaha jag var tvungen att ringa o säga till dem att de hade kört lite för långt :)
 
Där var så fruktansvärt varmt i kyrkan, kan dock bero på att det är barndop o att inte barnet ska frysa, men de behöver väl inte brassa på med värmen under bänkarna så man håller på att skålla ballarna..
Ceremonin gick smidigt, vi trosbekände (är så stolt över mig själv att jag fortfarande kan den), vi sjöng 4 psalmer men jag mimade till två av dem för det var så högt röstläge så jag fick nästan hosta.
Åhh han är så söt, min lille prins - han var så snäll hela dagen - inte ett pip, han bara tittade storögt och t.om somnade till i Josefines famn under sången.
Jag hade linslusen Elliot som bänkkamrat )
 

När vi gick ifrån kyrkan så gav Henrik mig nyckeln till församlingshemmet så att vi kunde lasta in smörgåstårtorna. Vi dukade fram och hela huset blev fullt av folk - det var nog 50 pers där. Vi åt och drack, och sen öppnade Bella o Henke paketen - Guuud, så fina saker han fick. Mona hade sytt ett sånt underbart täcke till honom - wow, det var jättefint! Önskar jag också kunde skapa fina saker.
Därefter blev det kaffe och kakor samt en jättesmarrig tårta som Bella själv bakat. Så mäktigt!!!
 
Folket från södern försvann alla på en gång, då också barnen så när de kört blev det så tyst i lokalen.. Så småningom körde vi också hemåt, och hade nästan bara kommit hem då Bella ringde och frågade var jag hade gjort av nyckeln till församlingshemmet... eh, den har jag i min ficka... Ja, så det var bara att köra till Svensköp och låsa och sen hem till dem och lämna nyckeln... Jaja, en gång var jag i Svensköp två gånger :)
 
Restdag med pulled pork och senare på kvällen mumsade vi på min pepparkakascheesecake.
 
Den var jättegod!! Receptet hittar ni på Jennysmatblogg.se
Chill i soffan resten av kvällen... Imorgon nya träningstag och mer kalas - vi hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0