Vad ska jag annars göra, om inte träna...?

 
 
Tjena,
 
I söndags blev det benträning med Josefine. Att få Josefine till att träna tidigt en söndag är som förgjort.. vi dealar fram och tillbaka o till sist får jag ändå ge mig.. Det blir alltid som hon säger - jag är helt enkelt för snäll :)
Så kl. 10 var vi på gymmet, tillsammans med en hel del andra friskusar - festar inte folk på lördagar längre?
 
Mannen gjorde färdigt duschen där nere - han har satt upp glasblock och en duschdörr - bättre än ett duschdraperi :)
 
På eftermiddagen körde vi till Veberöd för att fira Theo 2 år. Han är så liten och go och otroligt charmig. Jag hade köpt ett par mörkblå byxor, rutig skjorta, ett pussel och en burk slime :) Theo älskar att dansa - så fort han hör musik så dansar han. Cathy och Åke hade köpt en dansande robot som spelade musik, och det var så roligt att se den här lilla coolingen springa runt o göra sina moves. Snacka inte om när vi sjöng för honom - vi alla stod i en ring runt honom när vi sjöng och han dansade och skrattade hela tiden.
 
Vi blev bjudna på pulled pork - haha, tredje dagen i rad vi åt det :) banoffipaj och chokladbollar - mumsisch - ja det stod man sig på hela dagen :)
 
Så var det ny vecka igår... måndagsmorgon och jag och Josefine började med träning. Jag körde axlar och triceps
medan Jossan körde kondition. Emil kom och hälsade på - han skulle laga lite maskiner - alltid kul att prata med honom - han har alltid något nytt att berätta, om både träning och lokalerna. Han frågade om jag inte ville testa det nya gymmet i Kristianstad, och det är mycket möjligt jag gör det någon gång. Tycker det är rätt drygt med parkering i stan.
 
När jag kom hem så fick jag ett sms om att ett paket från Svensktkosttillskott hade kommit - wiii, mina nya träningsbyxor!!!
Så jäkla snygga!!!
 
Det var Cathy som inspirerade mig - hon har ett par knallgula six duece och jag har alltid tyckt att de har snygga tights men att de är för dyra. Kollade, och det visade sig att de var inte så dyra som jag först trodde så jag beställde ett par. I söndags berättade Cathy att de är sjukt små i storlekarna så hon hade fått skicka tillbaka sina S och beställa M istället - då blev jag nervös.. De passade, men de sitter som ett andra skinn ungefär :)
 
Det är helt sjukt vad tiden går fort, även om man bara är hemma. Igår var det även tvättdag - precis som nästan alla andra dagar - vi har alltid mycket tvätt...mest träningskläder :)
 
På kvällen blev det ett tabata pass - inga redskap utan kroppen som vikt istället. En rolig övning var omvända burpees...  Chill i soffan resten av kvällen - har fastnat för min ljudbok nu och ligger halva nätterna och lyssnar på den stumma flickan.. Ser fram emot min nästa bok - Stalker!!! Lär vara äcklig..
 
Igår hände en once in a million upplevelse: Akilles var kelen..
Detta har aldrig hänt. Han låg självmant i min famn och spann!!!! Wow, det börjar bli lite katt av honom :) Ser ni att hans tass kramar min arm? :)
Idag ska jag till veterinären med Alfred. Stackars Alfred är ofta sjuk... Det är Josefines katt - världens sötaste perser.
 
Tjingeling, vi synes :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0