Var är hon/han? Min andliga guide..

 
Nu har jag snart varit arbetslös i en och en halv månad. Känns konstigt! Förra gången jag var arbetslös, för 7 år sen, då led jag verkligen - nu njuter jag av varje dag. Skillnaden då var att jag inte hade några pengar - nu går jag hemma med full betalning :)
Det finns många som jobbar och sliter, men ändå inte har pengar så det räcker... jag lider med dem!
 
Vad som hänt på sistone? Massor!
 
Det mest spännande och fascinerande var att jag hade en gruppseans här hemma i lördags. Jag hade bjudit in mitt favoritmedium Mariel Månfalk att hålla seans för mig och mina vänner.
 
Jag tänker inte berätta vad hon sa till alla för det är deras privatsak, men kan nog säga att somliga saker var klockrena, det mesta faktiskt - de största frågetecknen var nog att veta vem som följer en viss person. Jag kan ta t.ex mina barn som endast har en person i släkten som de har träffat som har gått bort - då vet de ju inte vem det är om det inte är hon...o det var det inte.
 
Jag var sist - oerhört intressant att få lyssna på alla de andra först. Ja, jag hade ingen "person" som följde mig just då, utan detta var ett viktigare meddelande som var tvunget att komma fram, så det var min andliga guide som berättade.
 
- Din situation har förändrats ganska rejält senaste tiden och du njuter till fullo, eller hur?
- Ja absolut, jag går ju hemma, sa jag..
- Brukar du meditera?
- Ja, kanske omedvetet... sa jag..
- Du borde göra det oftare för din guide knackar ofta dig på axeln, o vill verkligen hjälpa dig
- Du kommer ALDRIG att ha ett vanligt arbete igen.
- Du kommer att ha något eget, det handlar om skrivande och målande - något du skapar
- ja, men det kan jag ju inte leva på..jag kan inte leva på att sälja tavlor..
- nej, det kan vara svårt så därför kommer du syssla med redovisning i egen regi - det finns så otroligt många småföretag som inte har en aning om bokföring - där kommer du in, och du är ju duktig på det :)
- men den sociala biten då? - jag är ju väldigt social..
- Den får du när du sysslar med den kreativa biten..
 
Snacka om hjärnspöken!
Det var en chock - inget jag har tänkt på direkt - jo, mitt skapande.
För ett år sen var jag på en likadan seans, men då var det min farfar som talade till mig och då sa han att SNART kommer din högsta önskan gå i uppfyllelse... Den högsta önskan du hade när dina barn var små, och när jag tänker efter så var jag oerhört kreativ då, målade krukor o sålde, ögonstenar och tavlor, och visst önskade jag att man kunde leva på det för jag älskar verkligen att skapa. Jag blir en helt annan person just då.
 
Ärligt så vet jag faktiskt inte vad jag ska tro..
Jag fortsätter att söka arbete, och ska försöka ta min kreativitet till en annan nivå.. Jag har ju faktiskt en utställning inbokad - till påsk!
 
Nu lite träning:
Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0