Varför ser jag plötsligt spöken?

 
 
Todelido,,
 
Helt otroligt att det är en vecka sen vi var i London!
 
Har varit en ganska lugn vecka för min del - de första dagarna efter resan var jag off..
I tisdags träffade jag Trygghetsrådets representant Johan, en mycket trevlig o kul kille och vi pratade i nästan två timmar. Han gav mig tips om hur ett genialiskt CV ska se ut. Kan nog inte klaga på det jag hade med mig för det har varit till grund att jag kommit på tre intervjuer, nästan fått ett jobb - där jag tyvärr snubblade på mållinjen, men ändå.. häromkvällen ringde även ett annat bemanningsföretag angående ett jobb jag sökt för en månad sen och förhörde mig lite.. får se om de återkommer med intervju.
 
I onsdags tränade jag axlar och armar - shit vilken träningsvärk jag har haft!!!
 
På kvällen fick jag äran att passa Erik medan Bella och Henke var och storhandlade till dopet. Två timmars gos - han har börjat skratta hjärtligt nu - det är såå kul! Han älskar när man hoppar med honom i knäet och han tycker det är jättekul att titta på sig själv i spegeln - då skrattar han som bara den :) Vi hade eld i braskaminen så när jag skulle byta på honom så fick han ligga bara lite för det var så varmt och skönt här, och så klart kissade han ner både filt och handduk :)
 
Igår var jag och tränade med Josefine och då blev det rygg för hela slanten. Till lunch körde jag ner till Hörby och lunchade med Anne som har jobbat på Atos innan. Vi satt och snackade i två timmar :) Jättekul att träffa henne. Därefter körde jag hem till Bella och hälsade på en kort stund - min favoritpojke var på ett strålande humör.
 
Även träning med Josefine denna dag: Legday :) Att träna ben är bland det jobbigaste jag vet, men gillar det skarpt ändå.
 
När jag kom hem så gjorde jag en pepparkakscheesecake med vit choklad och sen fixade jag till 5 st smörgåstårtor till dopet imorgon - jag garnerar dem imorgon fm så har de vätskats till sig under natten och är så där saftiga och goda imorgon. När jag var färdig med dem så fixade jag till min pulled pork - slängde in den i ugnen och sen är den där i 5-6 timmar. När väl köttet var i ugnen var jag helt färdig!!! Totalt slut!!
 
Måste även berätta om skräcknatten jag hade inatt:
Vi gick och lade oss strax innan elva igår - plötsligt vaknade jag av att jag ser en man stå vid sidan om mig, vid benen ungefär och han tittar på mig. Jag blir skiträdd och blundar, men kan ändå inte låta bli att titta igen och då har han backat bort till dörren, öppnar dörren och backar ut och tittar hela tiden på mig - jag spärrar upp ögonen för att verkligen övertyga mig själv om att jag är vaken, och jag är vaken. Han går ut och stänger dörren... Så försöker jag intala mig själv om att det var bara en dröm, men fan... jag var skiträdd och var tvungen att kravla mig in till Mikael, och då var klockan bara halv 12. Konstigt nog somnade jag igen och vaknade klarvaken kl fem. Sen dess har den här upplevelsen följt mig hela tiden.
Var här någon inatt? Var det ett spöke?  I så fall om det nu var ett spöke, varför ser jag spöken helt plötsligt? Vi har ju hört konstiga saker i sovrummet förr, men aldrig sett något.
Jag har varit skiträdd varje gång jag har gått ut i garaget, om där nu är någon i huset - tittade in i bastun innan jag skulle duscha.. ogillar detta!
 
Nu är det pulled pork - utan rött vin!!! Jag har en vit månad :)
 
Seeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0