Wish me luck

Tjena tisdag,
 
Klockan är snart sju på morgonen och här sitter jag med en molande huvudvärk. Suck, började känna av skiten igår redan och den försvinner inte.. jaja, det är den där jobbiga migränen som börjar lugnt och blir värre och värre... Den försvinner liksom inte av sig själv utan måste bara växa till sig och sen pang ligger jag där, en hel dag i sängen brukar det vara, kan knappt se, inte röra huvudet - bara att uthärda en dag...sen försvinner den. Ja, jag har den konstiga sortens migrän.. inget jag kan göra åt.
 
Det har varit lite lugnt med träning på sista tiden - har haft andra prioriteringar helt enkelt.
 
I lördags fyllde min lilla gumma 21 år, och tillika förlovade hon sig med sin Niklas - såååå gulligt!
Vi blev bjudna på god lasagnette och sen supergod jordgubbstårta - mumsisch!!
Vad hon fick av oss? Massor!! Jag hade köpt en kandelaber - 1 m hög, en big Bertha, Panos Emperio träningsbyxor, hushållsvåg, en jättefin fontän och en elektrisk fotfil från Scholl samt en tavla jag målade till henne..
 
Världens sötaste Alfred!!
Världens goaste Erik!!! som älskar sina händer :)
Världens underbaraste Bella med världens goaste Erik.
Söndagen blev en riktigt skön slappedag. Eftersom M behövde vila så hängde jag med på det.... man måste anpassa sig :)
 
Igår var jag på en anställningsintervju på ett rekryteringsföretag i Kristianstad angående ett jobb som ekonom i Tyringe. Tjänsten avser ett arbete där jag kommer att ha fullt ansvar för bolagets redovisning, allt från kund o leverantörsfakturor till månads o årsbokslut samt även en del administrativa göromål. Det kändes bra när jag var där - allt var positivt och jag var nöjd när jag gick därifrån. Det visade sig vara ömsesidigt så på eftermiddagen ringde hon igen och frågade om jag fortfarande var intresserad. Jag ska träffa företagets platschef och ekonomichef på torsdag :) Får se hur det känns efter det....
 
Idag ska jag försöka kurera min huvudvärk med lite strykning..
 
Oj, måste berätta en lite scary upplevelse ifrån igår... När M hade kört till jobbet så gick jag här och pulade lite - saknade två st ljuslyktor varav en har som vi har använt ute på altanen i sommar. Jag gick ut och började leta om vi möjligtvis hade glömt  dem på en hylla eller nåt... medan jag står och kollar så hör jag en sms signal från en telefon VÄLDIGT nära mig, typ bakom hörnet eller inte ens det, bara bakom planket.. jag tänkte då att, jaja min telefon ligger på bordet där inne, det är säkert den....men vem skickar sms kl. 7 på morgonen? - kan även tillägga att det var väldigt mörkt ute.. Jag blev med ens väldigt rädd och gick in..kollade min telefon och ingen hade smsat mig...
 
Det händer konstiga saker i Vä! Fyyyy, jag kommer aldrig att gå ut där när det är mörkt igen.
 
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: mamma

jag håller tummarna för dig,Men var blir de 8 månaderna av då men visst är det bättre med ett arbete Kram

Svar: Vadå 8 månader? En sak i taget - jag har inte fått jobbet än. Vet inte ens om jag vill ha det...
Susanne Thell

2014-11-18 @ 07:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0