En dag i taget

Gomorron,
 
Som vanligt är jag uppe med tuppen - vill ju dela den lilla stunden på morgonen med mannen innan kan kör till jobbet. Han tycker det är fruktansvärt tråkigt att köra själv nu... han har ju släppt av mig på halva vägen.. i sju år..
 
Jaja, den tiden är förbi - jag kanske hittar ett jobb i Lund o då får han ju mitt sällskap hela vägen.
 
Igår var min första dag som arbetslös, hemma all alone - jag kan nog vänja mig vid det :)
 
Tog tag i sådant som jag har skjutit upp på snar framtid, så som högar med papper som ska antingen slängas eller sorteras, räkna pengar...(tyvärr inte mina egna :)). Tog även o tömde de fyra bärkassarna från mitt kontor - så mycket skit som jag inte har någon användning för nu - många minnen.. Där var fina födelsedagskort från Berit :). en lapp om att jag hade en egen toalett, hihi - salmonella risk :) Mina tavlor - en tavla gjorde jag speciellt till mitt rum som jag fick förra sommaren.
 
Tvättade, pulade - om en vecka kommer här vara kliniskt rent :) ja det har många fördelar med att vara hemma.
 
På eftermiddagen tränade jag, först ett step pass och sen sprang jag lite - min man har gett mig en utmaning :) Jag ska klara springa en mil om en månad... what? Ni tror säkert att jag har skitbra kondition, men den är faktiskt usel - jag tränar ju mest styrka, och kondition är en färskvara, så den är helt kass.. Jag är skitglad de gånger jag orkar springa 5 km och det orkade jag inte springa igår, men det var ju också efter step o ingen mat i magen.
 
Det är också en sak jag måste lära mig - när man arbetar har man sina matrutiner - när jag är hemma glömmer jag bort dem - jag åt lunch igår kl. tre! Suck!!!  Måste lära mig!!!
 
Idag ska jag träna på hälsoforum o sen ska Josefine o jag till stan och shoppa - Bella fyller år på måndag så vi måste handla presenter :) Lilla gumman blir ju 23 år.
 
Det blir en bra dag idag ska ni se. Hittade faktiskt ett ekonomijobb i Kristianstad som jag ev ska söka - får fundera lite...
 
Annars så säljer jag newbody - någon som är intresserad? Smsa mig, ring mig eller maila mig om ni vill ha - vi har katalog OLIVGRÖN på newbody.se
 
Ha det gott:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0