MItt nya liv.. kan det bli bättre :)

Hej mina vänner,
 
Nu har det gått en vecka sen beskedet. En vecka av många tankar, oro, glädje och mängder av träning :)
 
I fredags lunchade jag med mina fd kollegor samt min fd chef - kul att träffa dem igen. Därefter körde jag hem till Bella o Erik o fikade. Det var så roligt, vi satt vid köksbordet o pratade o plötsligt hörde vi ett brak utanför - jag gick och öppnade fönstret och där hängde Trixie upp och ner från taket - hahaha, vilken syn! skitkul.
 
I lördags var det dags för lite träning igen...inte så lite faktiskt - ett fantastiskt roligt steppass och därefter hade M satt in ett extra cirkelpass vilket var sjukt jobbigt efter att redan tröttat ut sig på ett pass innan, men det var kul.
 
På eftermiddagen kom Bella o Henke och lämnade av halva bohaget, samt lille Erik då. Erik skulle ju tillbringa dagen o natten hos mormor o morfar då mamma o pappa skulle festa lite. Bella är lika blödig som jag, o kunde inte hålla tårarna tillbaka när de sa hejdå. Jag kunde inte annat än le för jag var precis likadan när jag lämnade bort mina små, men nu kunde jag istället glädjas åt att Erik var hos mig :)
 
Ja, det blev ju en liten omställning av tillvaron med att passa en liten igen. Ett himla värmande av mat hela tiden, o blöjbyten, men allt gick jättebra och han är så snäll. Han somnade vid halv tolv och sen vaknade han strax innan tre o ville ha mat - jag var ju klarvaken vid minsta lilla pip så det var ju bara att gå upp o värma mat, byta blöja o sen lägga honom igen... haha han låg o pratade med mormor en hel timme :)
 
Jag fick även vända honom tre gånger för han låg på tvären i sängen - en busig liten krabat, den där Erik.
 
När jag sen gick upp på morgonen kändes det nästan som jag var bakis... för lite sömn tror jag.
Han gillar att bubbla :)
Nu har vi tagit på pyjamasen..
Så här go o glad är man när man precis har vaknat :) efter att ha sovit hos mormor.
Goa unge!
Vid lunchtid saknade Bella honom så mycket att jag kände det var dags att lämna lillkillen - stuvade in hela bilen full av alla bebisgrejor, ni vet vagn, badbalja, babygym - ja allt.. såg knappt ut. Det var så synd att det spöregnade för jag hade ju planerat in en mysig promenad på förmiddagen, men men.
Lämnade av lilla gullungen och nu var det min tur att tycka det var jobbigt.... suck, att man ska vara så känslig.
 
Både M o jag var sjukt trötta hela söndagen. M föreslog att v skulle köra o kolla skor till honom. Javisst tyckte jag, kan ju alltid var smakråd :) Vad hände? Jag kom hem med nya stövlar, o M ingenting :)
 
Ryggbiff, hasselbackspotatis och ett glas rött en söndag :)
 
Igår var det då ny vecka igen... strök halva dagen, tränade två pass. Kämpar på med utmaningen från M - det blev hela 5 km igår.. jag ska nog klara det, bara jag får hålla mig frisk - känner lite förkylningssymptom idag så lite orolig är jag allt.
På kvällen blev det ett härligt o fartfyllt tabatapass med stång.

Idag fyller jag dagen med sommarklädesrensning samt att jag har tagit fram alla våra vinterkläder - yippie - 4 stora flyttlådor ska in i garderoberna :) Det är alltid kul att ta fram för man glömmer vad man stoppar i - ibland känner man inte ens igen kläderna..oanvända kläder har ju också framkommit ibland :)
 
Ha en fortsatt bra tisdag hörni, det ska jag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0