Nu kan höstrusk o snöfall komma..

Hej o hå, vad tiden går.. :)
 
Idag är det redan onsdag igen och dagarna bara flyger iväg. Det kommer nog dagar när tristessen av att vara hemma plågar mig, men än har jag inte nått dit. Jag har fullt upp hela dagarna och njuter av varje sekund.
 
Jag får gjort så otroligt mycket, som jag annars hade försakat eller haft helgerna och kvällarna till.
 
Igår tog jag fram alla våra vinterkläder - fyra stora flyttlådor fulla av kläder. En del behövdes strykas, typ Ms 15 skjortor.. inget upplyftande men det är en lisa för själen när alla kläder är på plats i garderoberna. Kom på att jag har ganska mycket kläder så jag fick rensat undan en del. En hel stor papperskasse till barnen som de kan ta vad de vill av, resten slängs eller skänks bort till bättre behövande.
Kom på att jag har en del byxor, så några byxinköp behövs inte på ett tag - synd, för jag gillar att handla byxor :)
Om jag använder alla? -njää, det gör jag nog inte - två av dem hade fortfarande prislapp på sig... men jag ska..
 
Ja det här med kläderna tog ju en del timmar - ett evigt springande upp och ner. Vardagsmotion kallas det visst. Eftersom förrådet såg ut som andra världskriget så var jag tvungen att rensa lite där också för att ens komma åt flyttlådorna med kläder.. vilket också tog en stund.
 
När jag äntligen var klar med allt rensande kände jag att det var dags för lite motion - har ju min utmaning så jag ställde mig på löpbandet och siktade på 6 km idag, men till min förvåning - trots att jag ökat hastigheten från igår så gick det alldeles utmärkt och slutade inte springa förrän jag nått strax över 7 km.
Målet närmar sig, men vägen dit är fruktansvärt lång.
När jag tog fotot på mina skor var jag tvungen att sätta ihop fötterna för vänstra benet skakade så..haha.
Tog kontakt med arbetsförmedlingen igår om att jag blivit uppsagd och eftersom jag får lön nu så kan jag ändå inte stämpla.. De tackade för informationen men förstod inte varför jag inte ville vara inskriven hos dem... varför skulle jag vilja ha deras vakande öga, deras krav att söka vissa jobb när jag kan söka vilka jobb jag själv vill nu.. skönt att slippa dem ett tag.
 
Idag har jag inget överhängande att göra - ska till gymmet snart och sen får jag väl fortsätta med att packa in mängderna med presenter och julklappar..
 
Jag kom just på att i måndags fyllde ju min äldsta lilla gumma 23 år och jag gjorde inget inlägg om henne - fy på mig!!!! Jag grattade ju henne på alla andra sätt...
Men här kommer en blid i alla fall - Grattis bella!!! Det hör liksom till att man måste gratulera på bloggen också:)
Puss & Kram ifrån mig
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0