VIlken härlig torsdag, utan ärtsoppa och pannkakor

Gomorron mina vänner,
 
Igår var en sådan härligt mysig dag!
Mannen arbetade hemma så jag stack iväg och handlade mat strax innan halv åtta, och sen körde jag och tränade.
Gillar verkligen gymträning på förmiddagar då det sällan är så mycket folk, om där ens är någon. Igår hade jag dock sällskap av två äldre damer - tycker att det är fantastiskt att många pensionärer kör gymövningar, och de är duktiga.
 
Själv körde jag ryggträning igår - mina favvoövningar med latsdrag, rodd och rygglyft med kettlebells. Min rygg har blivit mycket starkare och jag känner sällan av någon början till låsningar längre.
 
Strax innan lunch körde jag till bella. Erik sov när jag kom men efter en stund var han lilla solstrålen igen.
Det var en jättemysig eftermiddag! Erik vände sig från mage till rygg för första gången och han tyckte det var jätteroligt, men blev lika förvånad varje gång :)
Det är så kul att se alla hans framsteg för varje gång man träffar honom - nu har han även börjat ta efter saker och greppar dem ordentligt. Han tuggar på allt, speciellt hela handen..
På kvällen tog vi ner höst o vinterskor ifrån vinden - tjohoo vad jag har många skor!
plus att där var tre andra par som jag inte använder längre som jag inte satte fram... Mikaels skor är de till vänster :) M har många skor, men han säger sig ha mer alround skor.... så han stoppar aldrig ner dem i lådorna medan jag inte har plats till alla. Nu åker mina älskade converse upp på vinden. Längtar redan till nästa sommar!
Hur det går med min utmaning?
Jo, jag har sprungit tre gånger än så länge denna vecka, 5 km - 7,2 km och 5 km. De sista 5 km körde jag något snabbare för min egen utmaning är ju att klara milen under en timme så 5 km klarade jag under en halvtimme :)
Det lär väl bli ett långpass till denna vecka tror jag, antingen i eftermiddag eller på söndag.
Idag ska jag till Ikea med Elina - jag behöver en torkställning till tvättstugan för vi ska ändra om lite där nere nu.
 
Brukar ni handla på Tradera?
Jag gör det ibland, går lite i vågor, men oftast köper jag från affärer på tradera.
I förra veckan vann jag ett alldeles nytt Thomas Sabo armband och i förrgår fick jag det... Det var jävla fejk armband och så jäkla besviken jag blev.
Jag är inte den som inte visar mitt missnöje, så jag skrev till säljaren och krävde tillbaka mina pengar.. Döm om min förvåning - hon gör det! Jag får mina pengar tillbaka! Jag ska så klart skicka tillbaka armbandet, men jag hade aldrig trott att jag skulle få tillbaka mina pengar utan fight :) Jaja, de har inte kommit in på kontot än, men ändå.. 
 
Ha en go fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0