Valentine och bröllopstankar

Todelido,
 
Hoppas ni fick en riktigt härlig och mysig Alla Hjärtans Dag igår!
 
Själv är jag mycket nöjd med vad dagen erbjöd. Det var en inga-måsten-och-tom-kalender-dag och jag bara älskar sådana lördagar. Vi hade först en jättemysig frukost då jag fick en liten och gosig present av min älskade man och sen målade jag faktiskt nästan hela dagen. Ingen beställning utan bara något jag känner för att måla, och det är en riktig utmaning - långt kvar så ni får ingen tjuvtitt heller... :)
 
På kvällen gjorde jag ugnsrostade rödbetor med fetaost och honung, oxrullader med fyllning av bacon och lök, god sås och potatisgratäng till det.
 
Sen var det Mello och jag bara älskade första (Linus Svenning ifrån Hörby) och sista (Mariette) låten - såååå jäkla bra de var!!!
Efter Mellolåtarna så gjorde M en himmelskt god efterrätt - en italiensk så klart :) citronsmakande glass och marängdessert, men lemoncurd och limoncello.
 
Höll nästan på att glömma att vi passade älsklingspojken i fredags!!! Den snällaste och goaste pojken i hela världen. Han bara skrattar och ler och njuter av att bli älskad. Han har ju precis blivit 6 månader och då fick han en liten present av mormor...
Den kan ju vara användbar när det blir lite skönare vårväder ute... Jag tyckte den var jättefin i alla fall.
 
Erik är så duktig till att äta mat nu, och han älskar verkligen mat. Däremot välling går inte alls, han riktigt hatar det och så fort han får det i munnen så grimaserar han och spottar och fräser. RIktigt öööörk för honom.
 
På jobbfronten går det riktigt bra. Bokslutet är klart och godkänt. Jag trivs fantastiskt bra och längtar nästan till jobbet varje dag (undrar hur länge det varar...) Jag har mycket att göra så klart, och det är mycket nytt så det tar ju lite extra tid eftersom jag inte har någon att fråga, men det är faktiskt inte något som jag inte alls har fixat. Vi kommer ju snart till lönerna och det är ju ett litet kapitel för sig med förmåner, semesterdagar, AT-timmar osv.... o ett nytt program som jag inte arbetat i innan. Jaja, livet är en utmaning och jag älskar utmaningar.
 
By the way, chefen bjöd på Alla Hjärtans Dag bakelse i fredags! Det är väl ett bevis på att han uppskattar vårt arbete :)
 
Vi är bjudna på två bröllop detta året och det är såååå Wiiiiii - kuligt som bara den! M och jag har bara varit på två bröllop under alla våra år tillsammans, så två på samma år är helt otrooooligt och fantastiskt kul.
Igår beställde jag en klänning till det första bröllopet som är i slutet av April.
 
Jag blev kär så fort jag såg den och tyckte att det var jag liksom... skräddarsydd, så det tar mer än en månad innan jag får den.. men den som väntar på ngt gott.. spännande!!!!
 
Idag ska jag ägna mig lite åt den otroligt roliga sysselsättningen strykning.... med en bra ljudbok i öronen så går det vägen. Jag läser för tillfället mamma, pappa barn med Carin Gerhardsen - bra än så länge.. Och ikväll blir det step i Tollarp.
 
Ha en härlig vecka hörni, så hörs vi
Ciaooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0