Att sova med ett barn på axeln...går sådär..

Todelido,
 
Sista lediga dagen för många, så ock för M.. Imorgon börjar vardagen igen :)
 
Det har blivit några dagar med gymträning. I söndags tränade jag bröst med Bella, det var den muskelgruppen som var minst öm... om man säger så.. och igår tränade jag ben med Pigge och allt känns idag kan jag få tala om :)
 
Igår passade jag lille solskenspojken Erik för mamma och pappa skulle minsann ut och festa... Naaw, han är ju så go. Jag hade dock en ganska sömnlös natt.. vi gick och lade oss vid 23.30 och han somnade bums efter att ha fått mat -åhh så skönt tänkte jag, nu sover han säkert lääänge... trodde jag. Jag somnade väl efter en halvtimme och han vaknade efter 40 min.. och var tröstlös, så jag tog honom till mig i min säng och han somnade mot min axel, alltså ovanpå mig. Han sov där tills kl. var 4 och jag slumrade lite då och då. Vi gick upp och fixade lite mat och han tittade intresserat på... jag matade honom och han somnade i sin säng och sov en timme.... sen var han jätteledsen så jag tog upp honom och han somnade hos mig igen. Nu sov han till halv åtta och vi gick upp och fixade lite mat igen, bytte blöja och gav kisarna mat... han slocknade efter ett tag och sov kanske en halvtimme..
 
Vid nio så gick vi ut en lååång runda för det var jättefint väder ute, solen sken och det var vi och alla hundägare som var ute... När vi kom hem igen åt Erik gröt och sen körde jag och lämnade honom till mamma och pappa som hade sovit ruset av sig... eller vaknat i alla fall. De hade haft en rolig kväll, precis som vi hade haft en mysig kväll, och vi hade sovit ungefär lika mycket :)
 
Han är för rolig den här lille killen, när han vill ha uppmärksamhet så "hostar" han... bilden ovan är en sådan..    -mormor, titta på mig... och så pratar man lite med honom så blir han så här:
 
Och han älskar att leka med telefonen... suga på den, trycka på den och bita i fodralet..
Trots att man är ovan att ha små barn så är det ju himla kul - det känns så tomt när han har åkt hem, och katterna saknar också honom.. De håller sig gärna på lagom avstånd men de är sååå nyfikna. Maximus låg precis sidan om oss igår i soffan och Erik fick klappa honom utan att han stack därifrån.
 
 
Imorgon ska jag på min andra intervju på samma jobb - ett superkanonbrajobb här i Vä och jag hoppas såååå att jag får det. När han ringde igår så sa han att jag var HELINTRESSANT :) haha, hur är man när man är hel-intressant?. Ja, det ska bli spännande! Jag återkommer när jag vet närmare hur det gick.. men jag vill verkligen ha detta jobbet och hade blivit världens lyckligaste.. Ännu en gång, håll alla era fingrar och tår att jag får det :)
 
Nu ska vi grilla :)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt med lille Erik Hoppas att du får arbetet Vad är det för jobb.Håller alla tummar för dig

Svar: Det är som finance manager på ett företag här i Vä.
Susanne Thell

2015-01-07 @ 09:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0