Jag fick jobbet!

Hej hopp, nu är det söndag igen!
 
Ja, det blev en omtumlande vecka trots allt...
Det var så många som höll sina tummar och tår, och jag fick även någon lyckospark i onsdags så det gick vägen!
Tack alla - jag är världens lyckligaste kvinna som nu har fått ett bra arbete - jag kan äntligen känna mig hel igen!
 
Det roliga var att när jag sökte det här jobbet så var överskriften ekonomiassistent, men i texten förstod jag ju att det var så betydligt mer så jag inriktade min ansökan på ekonomiansvarig, och det har jag ju min erfarenhet med Atos Schweiz att tacka för. När VDn hörde av sig så berättade han ju att arbetsförmedlingen hade skrivit fel och att arbetet gällde som finance manager, och han var väldigt intresserad av att träffa mig. Första intervjun var dagen innan julafton och jag var lyrisk när jag kom därifrån.. dels så kändes det så rätt, så spännande och jag kände direkt att här kommer jag att trivas. Ett litet plus i kanten är ju att det är gångavstånd till jobbet :)
VDn tyckte redan då att det kändes jättebra och sa att han kanske redan hörde av sig idag, men att han hade fler sökande som han skulle träffa.. tiden gick och jag gick som på nålar hela julhelgen, men ingen hörde av sig.
 
Varje dag mellan jul och nyår hade de annons inne där de sökte en Finance manager, och jag kände att nu är det nog kört.. Efter nyår hörde han av sig igen, och jag fick komma på ny intervju som i onsdags..
Företaget har flyttat ner från Sollentuna i oktober, så tjejen som har denna tjänst var nere nu så jag skulle få träffa henne också. Intervjun varade i nästan två timmar, och det kändes fortfarande rätt hela tiden. De var så trevliga, naturliga och lätta att prata med. I slutet så fick jag ha en pratstund med bara VDn och då frågade han om jag fortfarande var intresserad och jag sa ju att jag absolut var det, och då var det lite lönesnack och sen var det klart.. JAG FICK JOBBET!!!
 
Vi gick runt och jag blev presenterad för resten av medarbetarna och sen bestämde vi att jag skulle komma kl. 8 dagen efter.
 
Jag hade planerat att köra och handla när jag körde därifrån men jag var helt slut som människa när jag körde därifrån så jag var tvungen att åka hem och  lugna ner mig en stund först.. ringde så klart till alla mina nära och kära för att berätta den glada nyheten, och därefter kunde jag i lugn och ro köra till Willys.
 
Shit alltså, jag har jobb igen!
 
Så i torsdags var jag på jobbet :) Blev bjuden på lunch på Sandhem och fastlagsbulle på eftermiddagen :)
 
Dessa två arbetsdagar har varit otroligt intensiva. Mia åkte hem igår så imorgon ska jag klara mig själv... huuu, hur ska detta gå?
 
Jaja, i fredags drack vi champagne för att fira mitt nya arbete :)
 
Igår var en mysig dag. Jag började lördagen med att rensa ut julen..
 
 
Sen när alla barren var uppsugna, lådorna på vinden så bestämde vi oss för att köra och handla lite..
mat, lite träningskläder och var sin skidhjälm (så nu är det också fixat)
Sen körde jag och gymmade med Bella. Det hade börjat blåsa ganska rejält så det var ganska obehagligt att köra där det var öppet fält.. Egon härjar i Skåne..
 
På kvällen gjorde vi räkcannelloni med parmachips - jättegott!
 
 
Idag blir en softdag med bio som avslutning (taken 3).
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0