Snart februari och Mr Grey :)

Hej,
 
Nu har snart den här månaden också gått. Jag har snart jobbat i tre veckor och på fredag slutar Mia (hon som haft mitt jobb innan) Hon bor i Stockholm så vi har telefonkontakt varje dag - låååånga samtal har det blivit :)
Jag är fortfarande överförtjust i mitt nya jobb och trivs som fisken i vattnet. Det går bättre och bättre och jag fixar nog det ganska bra nu. Det är klart att ibland dyker det upp en del saker som jag inte har en aning om, men det är bara bra för då får jag ju en anledning att lära mig ännu mer :)
 
Min tjänst är bara på 80 % men jag har nästan jobbat full tid hela tiden, men känner nu att det snart är dags att ta lite kortare dagar.. Jag känner dock viss oro för nästa vecka när det är bokslut och rapportering till Italien - tjohooo! Men det ska bli sjukt roligt för nu är det ju mina egna siffror som jag ska rapportera.
 
M fick idag reda på att han gick vidare till ännu en intervju, och han ska på nummer två i nästa vecka - hoppas hoppas!!!
 
Helgen som gick var helt outstanding. Jag hade en sådan härlig energi i fredags när jag kom hem från jobbet så jag städade och fejjade och sen kunde jag hålla en städfri och skön helg med massor av mys. 
 
På lördagen hämtade vi Josefine och vi åkte först till Audi för att provköra en A1, hon tyckte den var jätteskön att köra och blev ganska förtjust. Jag tyckte att vi kunde åka till BMW och även testa en Mini cooper också, så det gjorde vi. De hade bara tre st och vi fick övertala fröken att hon kunde i alla fall testa en.... okej då, men sen var hon såld! Wow, vilken cool bil och så skön att köra.. -Undrar hur det känns att bli omkörd av en mini cooper, och sen tryckte hon gasen i botten på motorvägen :) Där var inte lite ös i den bilen, och även jag vill ha en sån.
 
Jaja, bara Niklas också provar en så blir det en Mini cooper i den familjen ;)
 
Frös som en gnu hela dagen och låg med filt och bok framför brasan en stor del av eftermiddagen..jaja, i alla fall tills det var dags att köra ett bodystep pass. 
Gulaschsoppa till middag satt gott denna ruggiga vinterlördag.
 
På söndagen var det kattvård, bilvård och träning på schemat. Tog även ut Akilles på en väldigt kort runda i snön. Han går här hemma och skriker och vill ut, vilket jag inte förstår eftersom han ogillar kyla.. men i alla fall får man ju göra honom till viljes ibland och jag var snäll och tog på sele och lina och gick ut. Han var paralyserad.. han vägrade gå i den äckliga snön.
Fyyy vad han inte gillade det. Han är ju en katt som älskar ligga precis framför brasan och sova.. inte vara ute när det är kallt.
 
Ja, det var väl allt för denna gången. Jag fick förresten en STOR tavelbeställning igår och det ska bli sååå jättekul att måla lite igen.
 
Och på torsdag ska jag lämna bilen på behövlig service och sen ska jag luncha med mina fd atoskollegor och resten av eftermiddagen ska jag tillbringa med Mari... det ska bli kul!
 
Ha det bra så länge, och jag lovar berätta om hur det går för M...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0